انتظار فرج در زندگی باید ملموس باشد

حجت الاسلام نبوی با تاکید بر اینکه انتظار فرج در زندگی باید ملموس باشد گفت: نشانه های منتظر و انتظار فرج، گناه نکردن است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، حجت‌الاسلام سید محمود نبوی_ مسئول نهاد نمایندگی دانشگاه پیام نور امروز(شنبه، ۵ اسفند) در نشست تبیینی دانشگاه های پیام نور گیلان با تبریک سالروز میلاد با سر سعادت منجی عالم بشریت با بیان اینکه در روایات داریم که انسان با شادی ها به کمال میرسد گفت: با وجود گرفتارهای و مشکلاتی که در زندگی وجود دارد در منزل شاد باشید.  
 
وی گریه و شادی را حلال دانست که می تواند انسان را به کمالات و عرفان برساند در ادامه افزود: یکی از سفارش ها، انتظار فرج امام زمان (عج) است و این انتظار با جشن و سرور ارزشمند است.  

حجت الاسلام نبوی با تاکید بر اینکه انتظار فرج در زندگی باید ملموس باشد افزود: آیا فکر کرده ایم که تا کنون برای آمادگی ظهور امام زمان عج الله چه کارهایی انجام داده ایم، در حالیکه می بایست در اخلاق، رفتار، کردار و بندگی خود نیز این انتظار را نشان دهیم.

 وی با بیان اینکه اولین کار برای عارف شدن، انجام واجبات و ترک محرمات و پرهیز از گناه است تصریح کرد: نشانه های منتظر و انتظار فرج، گناه نکردن است.  

حجت الاسلام نبوی اذعان کرد: منتظر امام زمان بودن با گناه کردن فرق دارد و باید بدانیم که نمازو روزه انجام واجبات علم و معرفت ما را زیاد می کنید.  

وی یکی از نشانه های مهم انتظار را عامل به دین و احکام الهی بودن دانست و در ادامه با اشاره به در پیش بودن انتخابات افزود: با توجه به اینکه در آستانه انتخابات هستیم باید توجه داشته باشیم که ما با دو ایران یکی در فضای حقیقی و دیگری در فضای مجازی روبرو هستیم که دقت در هرکدامشان بسیار مهم است.

حجت الاسلام نبوی اضافه کرد: مردم نباید انتظار یک طرفه داشته باشند، نماز اول وقت، احترام به پدر و مادر، صله رحم و مستجاب شدن دعا همگی بستگی به عملکرد و رفتار ما دارد.

وی تصریح کرد: دشمنان با تلاش فراوان نتوانستند ذره ای از اعتقاد مردم را نسبت به خلق حماسه ها کم کنند زیرا مردم از دین و ایمان خود مایه می گذارند.

کد خبر 1751579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha