عفو بین‌الملل خواستار توقف فوری تخریب اموال مسلمانان در هند شد

عفو بین‌الملل دو گزارش در مورد «عملیات بولدوزر» در هند منتشر کرده و خواستار توقف فوری تخریب گسترده و غیرقانونی خانه‌ها، محل کسب و کار و اماکن مذهبی مسلمانان شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « proiqra»، عفو بین‌الملل دو گزارش در مورد «عملیات بولدوزر» در هند منتشر کرده و خواستار توقف فوری تخریب گسترده و غیرقانونی خانه‌ها، محل کسب و کار و اماکن مذهبی مسلمانان شده است.

 این گزارش نشان می دهد که ایالت «مادیا پرادش» تحت حاکمیت حزب «بهاراتیا جاناتا» با استفاده از ۵۶  بولدوزر بیشترین عملیات تنبیهی علیه مسلمانان را انجام داده است.

عفو بین الملل خواستار توقف فوری تخریب گسترده و غیرقانونی خانه ها، مشاغل و اماکن مذهبی مسلمانان در هند شده است.

این گزارش اقدامات تخریب تنبیهی اموال مسلمانان را با استفاده از بولدوزر در حداقل پنج ایالت هند فهرست کرده و آن را «کمپین نفرت علیه جامعه اقلیت» توصیف کرده است.

«اگنس کالامارد»، دبیرکل عفو بین‌الملل نگرانی عمیق خود را در این باره ابراز کرد و گفت: تخریب غیرقانونی اموال مسلمانان توسط مقامات هندی، معروف به «عدالت بولدوزر» وحشیانه و وحشتناک است.

وی افزود: این گونه اقدامات به شدت ناعادلانه، غیرقانونی و تبعیض آمیز هستند و باید فورا متوقف شوند.

این سازمان با انتشار بیانیه ای مطبوعاتی از دولت هند خواست که فورا به روند تخریب خانه های مسلمانان به عنوان مجازات فراقانونی پایان دهد و اطمینان حاصل کند که هیچ کس به دلیل اخراج اجباری بی خانمان نمی ماند.

 در عین حال، این سازمان اعلام کرد به تمام افرادی که تحت تاثیر عملیات تخریب قرار گرفته اند باید به اندازه کافی غرامت پرداخته شود.

بر اساس تحقیقات عفو بین‌الملل، بین آوریل تا ژوئن ۲۰۲۳، مقامات دولتی هند در پنج ایالت پس از اعتراضات علیه خشونت یا تبعیض جمعی، عملیات بولدوزر را به عنوان «مجازات» انجام دادند.

کد خبر 1752144

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha