ظرفیت انجمن اولیا و مربیان به کمک سیاست‌های جمعیتی کشور بشتابد

استاندار کرمان با اشاره به ظرفیت بزرگی که آموزش و پرورش از حیث نیروی انسانی در اختیار دارد؛ بر توجه بیش از پیش این دستگاه به اهمیت مسئله جوانی جمعیت تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ محمدمهدی فداکار، یکشنبه(۱۳ اسفند) در سیزدهمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان با قدردانی از
آموزش و پرورش استان در برگزاری انتخابات؛ افزود: بر خلاف فشار یکساله دشمن مبنی بر عدم شرکت در انتخابات اما خیلی خوب برگزار شد و تودهنی محکمی به دشمنان بود.

استاندار کرمان ظرفیت نیروی انسانی آموزش و پرورش در برگزاری انتخابات و فضاسازی قبل از آن از جمله جشن رأی اولی‌های و... را مهم خواند.

وی سپس با گله‌مندی از آموزش و پرورش استان به عنوان غایب همه جلسات جوانی جمعیت؛ اظهار کرد: این در حالی است که نگرانی مسئله جمعیت برای مقام معظم رهبری خیلی جدی است و هیچ دستگاهی چنین ظرفیت بزرگی در اختیار ندارد.

استاندار کرمان با ابراز تاسف از تأثیر گذشت زمان بر مسئله کاهش جمعیت که منجر به عادت فرهنگی شده است؛ بر همت و اراده جمعی برای تغییر وضع موجود تاکید و بیان کرد: مخاطب اصلی پیام رهبری آموزش و پرورش است و بی توجهی به این مسئله پذیرفته نیست.

وی ادامه داد: باید ظرفیت انجمن اولیا و مربیان به کمک این سیاست مهم کشور بیاید که دربردارنده مباحث امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و...است و امتیازات و ظرفیت‌هایی ایجاد کند زیرا هیچ مسئله‌ای مهمتر از این کار نیست.

نماینده عالی دولت در استان کرمان افزود: آموزش و پرورش قطب همه فعالیت‌های فرهنگی است و ما هم در زمینه برنامه‌های جمعیتی کمک و پشتیبانی می کنیم.

کد خبر 1753029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha