کار این مسجد و اهالی‌اش احسان و خیررسانی است

مسجد جامع حضرت ولیعصر(عج) از مساجد فعال در ارائه خدمات اجتماعی و دستگیری از محرومان است، و با راه‌اندازی مرکز خیریه با کمک جوانان مسجدی تلاش دارد به صورت خودجوش مسجد را پایگاه احسان و نیکوکاری نماید.

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان، مسجد جامع ولیعصر(عج) در شهرک شهید محلاتی، انتهای بزرگراه امام علی(ع) و در حاشیه بلوار ارتش قرار دارد. این مسجد با بیش از ۴۰ سال قدمت جزو مساجد فعال‌ محسوب می شود که در محورهای خدمت رسانی به محرومان خدمات گسترده ای در تهران و مناطق محروم ارائه می دهد. این مسجد علاوه بر ارایه خدمات در محله و حاشیه تهران به عنوان معین خدمت رسانی منطقه جازموریان جنوب کرمان نیز فعال است و در سال های گذشته از ساخت مسجد، مدرسه و درمانگاه تا اشتغال زایی در این منطقه خدمات ارائه کرده است. به مناسبت فرارسیدن ۱۴ اسفند، روز احسان و نیکوکاری مروری داریم بر فعالیت های مومنانه این مسجد و اهالی‌اش.

کار این مسجد و اهالی‌اش احسان و خیررسانی است

حجت‌الاسلام «ابوالقاسم علیزاده»، در گفتگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد یکی از ارکان مهم تمدن نوین اسلامی است و از صدر اسلام تاکنون در برهه‌های مختلف اثرگذاری داشته است، گفت: مسجد دارای ظرفیت های فوق العاده ای است که فعالیت های محله با محوریت مساجد می توان بهتر صورت گیرد، از طرفی با مرکزیت مساجد می توان در راستای حل مشکلات مردم بهتر عمل کرد.

احسان و نیکوکاری، یکی از اصول اساسی ارزش ها در جامعه اسلامی است و در انقلاب اسلامی مساجد ظرفیت‌های خود را بارها در دوران مبارزه علیه رژیم پهلوی و هشت سال دفاع مقدس در حوزه ارائه خدمات اجتماعی و احسان و نیکوکاری نشان دادند. امام جماعت مسجد جامع حضرت ولیعصر(عج) با اشاره به فعالیت های این مسجد در حوزه خدمات اجتماعی بیان کرد: مسجد جامع حضرت ولی‌عصر(عج) از جمله مساجدی است که در این راستا خدمات متنوعی را با ایجاد خیریه خواهران و برادران را انجام می دهد و به تناسب نیازهای اهالی محله مسجد، رسیدگی به محرومان و اقشار کم برخوردار را مورد توجه قرار می دهد. یکی از خدمات این خیریه خدمت رسانی به جانبازان محله در محورهای تهیه اکسیژن ساز و ویلچر است و همچنین به تناسب مناسبت ها و اعیاد به کمک خیریه مسجد به ۸۰ خانواده تحت پوشش کمک رسانی می شود.

کار این مسجد و اهالی‌اش احسان و خیررسانی است

دایره خدمات مسجد جامع حضرت ولیعصر(عج) تنها در محله و شهر تهران نیست، بلکه مسجد معین منطقه محروم جازموریان در جنوب شرق کرمان نیز است و به همت جوانان عضو گروه جهادی مسجد به آنها نیز خدمت رسانی می کند، به گفته امام جماعت مسجد جامع حضرت ولیعصر(عج) از هشت سال پیش تاکنون خدمات گسترده ای به مردم این منطقه به صورت آتش به اختیار از سوی گروه جهادی و پایگاه بسیج مسجد ارائه می شود که احداث ۱۲ مسجد و مدرسه، درمانگاه و بهداری بخشی از این خدمات است.

کار این مسجد و اهالی‌اش احسان و خیررسانی است

امام جماعت مسجد جامع ولیعصر(عج) در شهرک شهید محلاتی ابراز کرد: در کنار ساخت مسجد و مدرسه برنامه های فرهنگی و آموزشی نیز برای اهالی این منطقه توسط گروه جهادی برای دانش آموزان این مناطق تدارک و برای دانش آموزان نیازمند بسته های فرهنگی همچون نوشت افزار مدرسه در سال تحصیلی تهیه می شود.همچنین، یک خوابگاه ۱۲۰ نفره برای دانش آموزان یک دبیرستان دخترانه با هزینه ای بالغ بر یک میلیارد تومان در این روستا بنا کردیم تا دانش آموزانی که از مناطق دور برای تحصیل در این مدرسه حضور می یابند، از ظرفیت خوابگاه نیز استفاده کنند.

کار این مسجد و اهالی‌اش احسان و خیررسانی است

ارائه خدمات پزشکی از دیگر ظرفیت های مسجد جامع حضرت ولیعصر(عج) در تهران و مناطق دورافتاده است، حجت الاسلام علیزاده در این باره بیان کرد: با راه اندازی سلامتکده، تلاش کردیم در حوزه بهداشت و درمان با حضور پزشکان در حوزه طب سنتی و اسلامی به مردم خدماتی ارائه کنیم. ضمن اینکه خیریه مسجد این آمادگی را دارد تا خیرانی که نذر قربانی دارند، گوشت قربانیشان را میان خانواده های محروم توزیع کند.

وی افزود: به کمک خیریه و گروه جهادی مسجد برای بهبود وضعیت کشاورزی در منطقه جازموریان، با تعامل و همکاری با دستگاه ها و سازمان های مختلف برای رونق کشاورزی در این منطقه نیز فعالیت هایی انجام می شود. همچنین، با راه اندازی خیاط‌خانه در این منطقه و با اهدای چرخ خیاطی به بانوان سرپرست خانوار و بدسرپرست توانستیم فرصت اشتغال و درآمدزایی را برای آنها فراهم کنیم.

کار این مسجد و اهالی‌اش احسان و خیررسانی است

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: در جوار مسجد نیز چنین خیاط‌خانه‌ای ایجاد کرده‌ایم که بانوان در سه شفیت چادر و ملزومات حجاب تولید و عرضه می کنند و از این طریق نیزبرای بیش از ۴۰ نفر از بانوان فرصت درآمدزایی فراهم شده است.

این گزارش می افزاید: مسجد علاوه بر ارایه خدمت در منطقه جنوب کرمان و حاشیه تهران، به محرومان اتباع خارجی نیز خدمات ارائه می کند، امام جماعت مسجد جامع حضرت ولیعصر(عج) در این باره بیان کرد: جوانان مسجدی به عده ای از شیعیان پاکستانی که در حاشیه تهران ساکن هستند، در محورهای تعمیر منازل و تأمین مایحتاج ضروری آنها نیز کمک‌رسانی دارد.

کار این مسجد و اهالی‌اش احسان و خیررسانی است

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: در کنار این فعالیت ها، خدمات مشاوره ازدواج و تسهیلات به جوانان ارائه می شود تا از این طریق حلقه وصلی میان کسانی که تشکیل کانون زندگی می دهند، باشند و آنها هم از مشاوره های کارشناسان ما استفاده کنند، زیرا اهتمام مساجد به چنین اقدامات و برنامه‌ها موجب می‌شود که مسجد فعال باشد و جوانان علاقه‌مند به حضور در مساجد شوند.

امام جماعت مسجد جامع حضرت ولیعصر(عج) به رویکردهای فرهنگی مسجد هم اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی و هنری یک سالن آمفی‌تئاتر با ظرفیت ۳۰۰ نفر در کنار مسجد ایجاد شده است و برای اکران فیلم‌های جشنواره عمار از این ظرفیت استفاده می‌شود و تلاش ما این بوده است که نوجوانان و جوانان مستعد در عرصه‌های هنری بتوانند از این ظرفیت استفاده کنند.

کد خبر 1753073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha