اجرای طرح قرار دوازدهم رویکرد برنامه های اداره اوقاف قزوین

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف و امور خیریه استان قزوین با اشاره به اینکه اجرای طرح قرار دوازدهم یکی از برنامه های این اداره است، گفت: غالب مومنین خودشان را مدیون می دانند و می خواهند دینشان را به امام داوزدهم(عج) ادا کنند و به جهت فراهم سازی مقدمات فرج امام عصر(عج) خیرات و صدقات را به نیت سلامتی و فرج ایشان تقدیم می کنند.

 خبرگزاری شبستان، گروه دین و اندیشه، «میثم عباسپور»، درباره علت و انگیزه خیرین برای ورود به طرح قرار داوزدهم گفت: همگان یعنی غالب مومنین و مومنات خودشان را مدیون می دانند و می خواهند دینشان را به امام داوزدهم(عج) ادا کنند و به جهت فراهم سازی مقدمات فرج امام عصر(عج) خیرات و صدقات را به نیت سلامتی و فرج ایشان تقدیم می کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اظهار کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی که در حال حاضر در جامعه حاکم است اگر هرچه سفره مردم را پربارتر کنیم و نیازهای اولیه آنها را تامین کنیم قطعا از نظر اعتقادی و اجتماعی و فرهنگی هم می توانیم تاثیرگذار باشیم اگر خانواده ای در تامین نیازهای اولیه دچار مشکل باشد قطعا نمی توانیم در حوزه های فرهنگی و اجتماعی اقدامی موثر انجام دهیم به همین دلیل زمانی که خیرین به سازمان اوقاف مراجعه می کنند این سازمان سعی دارد موقوفات و نیات را با اهدای بسته های معیشتی و تامین جهیزیه و دارو و درمان و ... به سمت گره گشایی از زندگی مردم هدایت کند.

عباسپور درباره انتظار خیرین از مسئولان عنوان کرد: خیر در واقع با خدا معامله کرده و قطعا انتظارش این است که برکت و خیری که قرار است برساند از سوی خدای متعال مورد قبول واقع شود نکته ای که وجود دارد این است که باید توجهی از سوی مسئولان در این زمینه صورت پذیرد و به جایگاه این افراد به عنوان خیر که از مال خود برای رفاه قشری از مردم جامعه گذشته اند بها داده شود و تکریم شوند و مشوقهایی ایجاد شود تا افراد بیشتری برای رفاه هم نوعان خود حاضر شوند از بخشی از اموال خود بگذرند و به نیازمندان کمک کنند.

وی درباره اقداماتی که در سطح استان برای تقویت جایگاه خیران انجام داده اند گفت: خیری که از مال و وقت و انرژی خود برای رفاه هم نوع خود می گذرد باید در سطح جامعه تکریم و این گونه اقدامات باید تبیین و ترویج شود و چه بسا افراد دیگری در کنار این خیرین قرار گرفتند که در این صورت تاثیر مثبت آن را در جامعه شاهد خواهید بود.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: مجموعه وقف و اوقاف در راستای کار مردمی است و وقف از مردم به وجود آمده است و اوقاف میراث دار کار نیک خیران و با مردم و برای مردم است.

وی معتقد است رمز ماندگاری کار خیر در این است که فقط برای خدا باشد اگر می خواهیم کار خیری انجام دهیم حتما باید قربه الی الله باشد تا آثار برکات خوب آن را شاهد باشیم.

کد خبر 1753322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha