تحقق حکمرانی اسلامی نیازمند بازگشت به مسجد است

آیت الله علما با بیان اینکه امروز برای تحقق حکمرانی اسلامی باید نهضت بازگشت به مساجد را رقم زده و کارکردهای آن را احیا کنیم، گفت: به هیچ عنوانی نباید درهای مساجد بسته باشد و روحانیون باید برای قشر جوان و نوجوان برنامه داشته باشند.

آیت الله «مصطفی علما» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت نهضت بازگشت به مساجد، اظهار کرد: لازمه تحقق شعار «نهضت بازگشت به مسجد» نگاه ویژه به مساجد است و مهم دانستن اهمیت مساجد در تجمیع مردم خصوصاً جوانان، لذا مساجد به گونه ای عمل کنند که محل رفت و آمد مردم خصوصاً جوانان باشد و مرکزیت اجتماعی محلات باشند زیرا از طریق همین مساجد می‌توان بسیاری از کارهای زمین مانده را انجام داد.

نماینده خبرگان رهبری کرمانشاه افزود: کانون‌های مساجد منحصرا در بستر مسجد فعالیت می‌کنند و احیای نقش واقعی فرهنگی، هنری، آموزشی و تبلیغی مسجد از مهمترین اهداف و ماموریت کانون‌هاست تا مساجد محور همه امور باشد. همه آبادانی‌ها و سازندگی‌ها بعد از انقلاب با محوریت مساجد شکل گرفت و امروز برای تحقق حکمرانی اسلامی باید نهضت بازگشت به مساجد را رقم زده و کارکردهای آن را احیا کنیم.

وی خاطر نشان کرد: نهضت بازگشت به مسجد در سایه مردمی سازی فعالیت های فرهنگی اتفاق خواهد افتاد لذا به هیچ عنوانی نباید درهای مساجد بسته باشد و روحانیون باید برای قشر جوان و نوجوان برنامه داشته باشند و آنها را با مساجد آشنا کنند.

آیت الله علما تصریح کرد: هدایت و تربیت صحیح جوانان و به کارگیری نیروها و استعدادهای آنان در پیشرفت آینده ی کشور بسیار مؤثر است و با توجه به تلاش های دشمن برای فاصله گرفتن جوانان از هویت فرهنگی و مذهبی، بررسی راه های گسترش و موانع دین داری و دین باوری در بین جوانان اهمیت ویژهای دارد لذا مسجد به عنوان پایگاهی دینی است که حضور جوانان در آن، بنیاد دینی جامعه را تقویت می کند.

کد خبر 1753765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha