منتخبین مردم در انتخابات  از  امانتی که به آنها سپرده شده مراقبت کنند

حجت الاسلام شعبانی خطاب به منتخبین مردم در انتخابات گفت: کسانی که به عنوان نماینده مردم انتخاب شده‌اند فراموش نکنند این مسئولیت‌ها همه تمام شدنی است و باید از این امانتی که به آنها سپرده شده مراقبت کنند.

به گزارش خبرنگار شبستان از همدان، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر امروز جمعه ۱۸ اسفند ماه در خطبه‌های عبادی، سیاسی نماز جمعه همدان  ضمن سفارش نمازگزاران به تقئوای الهی گفت: یکی از مراحل رشد انسان این است که انسان تلاش کند عبادت هایش خالصانه تر شود و مردم به سه شکل خدا را عبادت می کنند ، یکی به خاطر ترس از  جهنم، دوم به خاطر رفتن به بهشت و سوم که بالاترین مرتبه عبادت است به خاطر محبت به حدا است که این مرتبه ویژه متقین است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با اشاره به اینکه به اینکه همه ما آماده ورود به ماه مبارک رمضان می‌شویم افزود: باید با استغفار و کسب حلالیت، خود را برای ورود در این ماه بزرگ آماده کنیم و باید خانه تکانی کنیم چرا که در کنار سفره ای می‌نشینیم که امان زمان کنار آن می‌نشیند.

وی در بخش دیگری از سخنانش  ضمن تقدیر از مشارکت پرشور مردم در عرصه انتخابات و همه فعالان این عرصه  به حضور و مشارکت ۴۴ درصدی مردم همدان در اننتخابات اشاره کرد و افزود:  با توجه به فضایی که دشمنان ایجاد کرده بودن بله خمد الله مشارکت بسیار خوب بود و نتیجه هر چه شد امیدواریم برای کشور برکت داشته باشد

شعبانی خطاب به همه کسانی که اخلاق انتخاباتی را رعایت نمی کنند افزود: باید از برخی افراد که متاسفانه در این ایام تهمت زدند و مسائلی را مطرح کردند، این سوال را پرسید که چگونه می‌توانید در پیشگاه الهی حاضر شوید.

 وی خطاب به منتخبین  مردم نیز گفت: کسانی که به عنوان نماینده مردم انتخاب شده‌اند فراموش نکنند این مسئولیت‌ها همه تمام شدنی است و باید از این امانتی که به آنها سپرده شده مراقبت کنند.

  خطیب جمعه هدمان تصریح کرد: مسئولی که خیانت کند و به دنبال مطامع شخصی باشد، مورد لعن حضرت امیر(ع) خواهد بود چرا که زمانی این مسئولیت‌ها مبارک است که به آخرت ما ضرر نزد و مقدمه‌ای برای رشد معنوی انسان باشد، اما مسئولیتی که منجر به  خراب شدن آخرت انسان شود مبارک نیست.

وی با بیان اینکه انتخابات تمام شده و امروز زمان همدلی و وحدت برای حل مشکلات کشور و مردم است افزود: ما مشکلات عده ای دارریم مردم با همه مشکلات دین خود را به انقلاب ادا کردند و آمدند امروز نوبت مسئولان است تا این مشکلات را حل کنند..

شعبانی با استناد  به فرمایشات رهبری که یک رای هم حق الناس است گفت: افرادی که اعتراضی در عرصه انتخابات دارند می‌توانند از مجاری قانونی کار خود را پیش ببرند.

وی با اشاره به اینکه ساز و کار انتخابات نیازمند اصلاح است و در ایام انتخابات معمولا آسیبهایی را در این حوزه شاهد هستیم گفت: در این راستا باید از فکر و اندیشه افراد نخبه و صاحب نظر  دانشگاهی و حوزوی برای رفع نیازمند اصلاح در ساز حوزوی و دانشگاهی هستیم

امام جمعه همدان همچنین  با بیان اینکه باید از آیت الله موسوی اصفهانی و آیت الله طه محمدی برای ورود در عرصه انتخابات تقدیر کنم گفت: در فضای انتخابات احترام و رعایت ارزش‌ها باید رعایت شود.

 وی همچنین ضمن تبریک هفته منابع طبیعی گفت: به معنای واقعی کلمه باید به حفظ محیط زیست  و منابع طبیعی توجه کنیم.

کد خبر 1753911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha