۲۶۸۰ واحد اقامتی در خراسان جنوبی آمادگی اسکان مسافران نوروزی را دارند

عباس زاده گفت: ۲ هزار و ۶۸۰ واحد اقامتی با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در بوم گردی ها، هتل ها و مراکز آموزش و پرورش آمادگی پذیرش مسافران نوروزی را دارند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز (۲۰ اسفند) در برنامه پرسمان شبکه خاوران اظهار داشت: در آستانه ماه مبارک رمضان وارد جشن های بهار انقلاب می شویم و باید همه مجموعه ها را برای برنامه نوروزی  هماهنگ و آماده کنیم. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به ستاد اجرایی خدمات سفر، افزود: مردم سال های گذشته از سفرهای نوروزی و راه های مواصلای اطلاعاتی دارند و ما ستاد اجرایی خدمات سفر را به صورت هماهنگ و همزمان با کشور در استان تشکیل دادیم.

عباس زاده با بیان اینکه این ستاد به ریاست استاندار و ۱۲ کمیته تخصصی دارد، افزود: هر کدام از کمیته ها از یک ماه گذشته هماهنگی ها را انجام داده اند تا بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند.

وی مهمترین نکته در سفر را مسئله راه ها و ایمنی جاده ها عنوان کرد و گفت: راهداری، پلیس راه، هلال احمر و اورژانس و یا راه و شهرسازی و سایر دستگاه ها وظایف خودشان را می دانند و کمپ ها مشخص شده و پایگاه های اورژانس جاده ای همه فعال و آماده بلش هستند.

وی از رفع کمبودها و افزایش تجهیزات دستگاه ها برای ارائه خدمات مطلوب به مردم خبر داد و گفت: ۱۸ نقطه از محورهای مواصلاتی پر خطر و دارای تردد بیشتر شناسایی شدند و با استقرار سیاه چادرهای عشایری فرصتی برای توقف و استراحت مسافران فراهم کردیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۵۰۸ بازارچه صنایع دستی و شب بازارها در شهرستان ها برپا خواهد شد، اظهار کرد: الگوی تردد ما در نوروز امسال به دلیل مقارن شدن با ماه مبارک رمضان تغییر خواهد کرد و تردد ها بعد از افطار بیشتر خواهد شد لذا مردم باید مراقبت بیشتری داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از مهمترین موضوعی که در آمارهای رسمی و پلیس راه با آن مواجه هستیم، مسئله مخاطرات ترافیکی در درون شهرهای استان است که شرح مفصلی است که باید با کمک مردم این مشکل را رفع کنیم.

وی با اشاره به آمار بالای کشته های درون شهری استان افزود: این مهم به هیچ وجه قابل قبول نیست، در تصادفات برون شهری می توان عاملی را برای این تصادفات داشته باشیم اما مسئله تصادفات در درون شهر به فرهنگ های ترافیکی ما وابسته است و باید فرهنگ ترافیکی را اصلاح کنیم.

وی افزود: اگر در درون سطح شهر سرعت رانندگی پایین باشد این حجم از کشته را نخواهیم داشت، متاسفانه ما با افزایش تعداد کشته ها در استان مواجه هستیم البته این کشته ها نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه در ایام نوروز تردد های شهری  را بعد از افطار خواهیم داشت، افزود: تردد های شبانه را خواهیم داشت و باید رفتارهای ترافیکی را مدیریت کنیم.

عباس زاده تصریح کرد: هیچ نقطه ای از شهر را نداریم که اصلاح هندسی نداشته باشیم و مسائل فنی را در تمامی راه مدنظر قرار داده ایم لذا مردم هم باید رعایت کنند.

وی افزود: دو هزار و ۶۸۰ واحد اقامت پذیری با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در بوم گردی ها، هتل ها و مراکز آموزش و پرورش آمادگی پذیرش مسافران را دارند.

مدیر کل هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از بازدید از مجتمع های خدمات بین راهی و سرویس های بهداشتی خبر داد و گفت: همه ظرفیت ها آماده پذیرش مسافران هستند. در همه شهرها مخل استقرار برای مسافران در نظر گرفته ایم.

وی خواستار نگه داشتن حرمت روزه داران در ایام نوروز توسط مسافران شد و گفت: مسافران ما باید حرمت این ماه را نگه دارند.

عباس زاده با اشاره باند دوم بیرجند قاین گفت: اعتبارات جاده بیرجند قاین تخصیص یافته و پیمانکاران پای کار هستند و در کمترین زمان ممکن بعد از سال که شرایط جوی هم بهتر می شود، این جاده به بهره برداری می رسد.

وی ابزار امیدواری کرد که  جشن پایان باند دوم محور سربیشه تا حوزه مشهد را تا چند ماه آینده خواهیم گرفت.

کد خبر 1754152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha