آمادگی شهرداری مشهد برای نوسازی کانون‌های مساجد مشهد

عضو شورای شهر مشهد با اشاره به بودجه اختصاص یافته برای عمران مساجد گفت: اگر نیاز به نوسازی و بهسازی در فضای کانون‌های مسجد وجود دارد ما آماده ایم تا با حمایت همه جانبه، برای بهبود و توسعه فعالیت این مجموعه‌ها همراه و حامی مساجد باشیم. 

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، مجید طهوریان عسکری در دورهمی نوجوانان کانونهای فرهنگی هنری مساجد "پهلوونا" که عصر امروز دوشنبه(۲۱اسفندماه) در تالار شهر مشهد برگزار شد گفت: در چند سال اخیر و با مدیریت آقای افکار در ستاد کانون‌های فرهنگی مساجد، این مجموعه که مدتی در خواب و راکد بود دوباره احیا و و پویا شده است.

وی افزود: بنده نیز در نوجوانی عضوی از کانون فرهنگی مساجد بودم و در این محیط رشد کردم و معتقدم که کانون‌های مساجد ظرفیتی ارزشمند و اثرگذار است که می‌توانند جایگاه ویژه ای در محلات داشته باشد. 

رییس کمیسیون حاشیه شهر شورای اسلامی شهر مشهد در ادامه با اشاره به رویکرد مسجدمحوری مدیریت شهری در دوره ششم تصریح کرد: ما در مجموعه شورای شهر، مسجد محوری را به عنوان یک سیاست راهبردی در دستور کار قرار داده ایم و آمادگی داریم با همراهی و حمایت از کانون های فرهنگی و هنری مساجد، این مجموعه‌های مردمی را تقویت کنیم. 

وی با اشاره به برخی اقدامات و ظرفیت‌های فرهنگی مدیریت شهری ادامه داد: به کانون های و مربیان هم وعده می‌دهیم از ظرفیت‌های خوب شهرداری و مدیریت شهری برای استفاده ویژه تر در مساجد استفاده کنیم. 

طهوریان عسکری اضافه کرد: یکی از ظرفیت‌های خوب شهرداری، طرح بزرگ باشگاه همسران مشهدی "باهم" است که ۱۰ سال از اجرای آن می‌گذرد و اختتامیه این دوره آن نیز چند شب پیش با حضور ۵ هزار زوج منتخب برگزار شد و کانون های فرهنگی می‌توانند از این فرصت برای نسل جوان محله خود استفاده کنند.

وی عنوان کرد: قرار زیارت شهرداری مشهد نیز از دیگر ظرفیت های خوب در حوزه زیارت است که با همکاری مساجد در حال اجراست و کانون‌های فرهنگی نیز می‌توانند در این طرح نقش آفرینی داشته و از این ظرفیت نیز بهره مند شوند.  

این عضو شورای شهر مشهد با اعلام آمادگی مجدد برای حمایت بیشتری از کانون‌های مساجد گفت: در حوزه عمرانی مساجد هم در سال جاری ۴۵۸ مسجد را مورد حمایت قرار داده و از ۵۰ میلیون تا چند میلیارد تومان برای کمک به فضای عمرانی مسجد اختصاص دادیم و  در سال ۱۴۰۳ هم بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان بودجه برای این منظور در نظر گرفته شده است. 

وی ادامه داد: به خصوص در حاشیه شهر به دوستان پیشنهاد میکنم اگر نیاز به نوسازی و بهسازی در فضای کانون‌های مسجد وجود دارد ما آماده ایم تا با حمایت همه جانبه، برای بهبود و توسعه فعالیت این مجموعه‌ها همراه و حامی مساجد باشیم. 

طهوریان عسکری یادآورشد: در حوزه ورزش و تیم های ورزشی به خصوص در حاشیه شهر، با تقویت و پشتیبانی فضاهای ورزشی محلات و مدارس، تلاش کردیم تا نشاط را در محلات افزایش دهیم و در مساجد نیز با رعایت حساسیت های لازم، آماده هستیم تا پیشتیانی کنیم تا نسل جوان و نوجوان بیشتری به مساجد جذب شوند.

گفتنی است، در انتهای این برنامه از گروه‌های سرود منتخب کانون‌های فرهنگی مساجد که در دورهمی دلارام و دورهمی امروز به اجرای برنامه پرداخته بودند تجلیل شد.

در این راستا، گروه سرود کانون‌ ابوذر غفاری، کانون حضرت خدیجه(س)، گروه سرود کانون رسالت، گروه سرود کانون شهید برونسی؛ گروه سرود کانون فرهنگی میثاق الرضا و گروه سرود کانون فرهنگی شهید مطهری مورد تقدیر قرار گرفتند.

پایان پیام/

کد خبر 1754413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha