رژیم صهیونیستی، اطراف دیوار «باب الاسباط» مسجدالاقصی سیم‌‎های خاردار نصب کرد

برای اولین بار از سال ۱۹۶۷، صهیونیست‌ها اطراف دیوار «باب الاسباط» یکی از درهای اصلی مسجدالاقصی سیم‌های خاردار نصب کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی، روز دوشنبه (۲۱ اسفند ماه) سیم خاردار را دور دیوار مجاور مسجدالاقصی در منطقه باب الاسباط نصب کرد.

استانداری قدس گفت: ارتش اشغالگر رژیم صهیونیستی در اقدامی بی سابقه و خطرناک برای اولین بار از سال ۱۹۶۷، سیم خاردار را اطراف باب الاسباط مسجد الاقصی قرار داد.

ناصر قوس، مسئول جنبش فتح در شهر قدیمی قدس نوشت: هدف اشغالگران با این اقدام جلوگیری از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی برای اقامه نماز است.

نیروهای اشغالگر به مدت پنج ماه با محاصره شدید مسجد الاقصی، از ورود به آن جلوگیری کرده و ده‌ها فرمان تبعید علیه اهالی قدس صادر کرده و آنها را از اقامه نماز در ماه رمضان باز می‌دارد.

باب الاسباط، یکی از درهای ورود به شهر قدیمی قدس است و یکی از درهای اصلی مسجدالاقصی برای ورود فلسطینیان به این مسجد است.

پس از آنکه اشغالگران صهیونیست باب المغاربه را در سال ۱۹۶۷ به روی نمازگزاران بستند، این در، یکی از درهای اصلی برای ورود نمازگزاران به این مسجد بود.

از سوی دیگر، استانداری قدس اعلام کرد: ۲۷۵ شهرک نشین صهیونیستی در اولین روز ماه مبارک رمضان تحت مراقبت شدید نیروهای اشغالگر اسرائیل به مسجد الاقصی یورش بردند.

به گفته شاهدان عینی، شامگاه یکشنبه پلیس رژیم صهیونیستی از ورود صدها نمازگزار فلسطینی به مسجد الاقصی جلوگیری کرد و تعدادی از آنها را در شب اول ماه مبارک رمضان مورد ضرب و شتم قرار داد.

ده‌ها هزار نمازگزار روزانه در ماه رمضان برای اقامه نماز به مسجد الاقصی می‌روند، اما محدودیت‌های اسرائیل حضور نمازگزاران را با مشکل مواجه کرده است.

کد خبر 1754441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha