جایگاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به درستی درک شود

قاسمی فرزاد گفت:در طی تاریخ اسلام مساجد و نماز جمعه اولین پایگاه‌های فرهنگی بودند و در عصر کنونی نیز باید به این اماکن و بویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد توجه و جایگاه این کانون‌ها به درستی درک شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد، در نشست صمیمی با مدیران منتخب کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با تبریک  ماه مبارک رمضان و بهار قرآن گفت: در طی تاریخ اسلام مساجد و نمازجمعه اولین پایگاه‌های فرهنگی بودند  ودر عصر کنونی نیز باید به این اماکن و بویژه کانون های فرهنگی هنری مساجد توجه شود و جایگاه کانون‌های فرهنگی مساجد به درستی درک شود.

 استاندار همدان با اشاره به اینکه مطابق سیاست‌های دولت مردمی و انقلابی ایران قوی با نگاه فرهنگی به مباحث بودجه‌ای می‌پردازیم افزود: اداره ‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۴۰۳ باید اعتبارات خاصی را برای کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد پیش‌بینی کند.

 وی با بیان اینکه حُسن‌خُلق مدیران کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد، مهمترین عامل و کلیدواژه‌ی جذب نوجوانان و جوانان به سوی قرآن و معارف اسلامی است تصریح کرد: این مهم باید بیشتر تقویت و حفظ و از همه ظرفیت های کانون برای جذب جوانان به مساجد استفاده شود.

قاسمی فرزاد با تاکید بر شناخت جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد در جامعه افزود: بهترین کار در تعلیم و تربیت دینی، آموزش عملی و رفتاری در برنامه‌های جانبی اوقات فراغت و اردوهای جمعی کانون‌های فرهنگی، هنری صورت گیرد.

حجت الاسلام علی عزیزی، نیز گفت:  تخصصی  نمودن فعالیت کانون های فرهنگی و هنری مساجد و توجه به کار تشکیلاتی  یکی از اهداف ما در فعالیت های اجرای است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان همدان با اشاره به فعالیت بیش از ۶۰۰ کانون فرهنگی و هنری در همدان از فعالیتهای این کانون ها در طول سال در حوزه‌های مختلف گزاراشی ارائه کرد و گفت: کانونهای فرهنگی و هنری همدان در زمینه های مختلف سرآمد هستند.

جایگاه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به درستی درک شود

در ادامه از «مهدی برنده» مقام اول استانی و رتبه سوم رشته حفظ کشوری در شانزدهمین دوره مسابقات قرآنی مدها متان و همچنین «بهزاد نجفی» تنها گروه یافته به اولین جشنواره ملی تداتر شبستان کشور از کانون فرهنگی هنری مائده تجلیل شدند.

کد خبر 1754883

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha