۳۰۰ مسجد و حسینیه آذربایجان غربی میزبان سفره افطاری‌های ساده

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: ۳۰۰ مسجد و حسینیه در استان میزبان سفره افطاری های ساده با حضور نوجوانان هستند.

حجت الاسلام و المسلمین رحمان خضرلو، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، گفت: تقارن بهار امسال که تقارن با ماه مبارک رمضان فرصت بی نظیری برای تحول است و امسال محور فعالیت های قرآنی تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان طرح قرآنی مسطورا است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: تشکیل ستاد استانی و شهرستانی عملیات فرهنگی رمضان، برگزاری جلسات متعدد با دستگاها و نهاد های اداری، اجرایی، فرهنگی، موسسات و فعالین فرهنگی و قرآنی در خصوص طرح ملی مسطورا از مهم ترین برنامه های اجرا شده در آذربایجان غربی است.

حضور بیش از ۲ هزار مبلغ در ماه رمضان

وی گفت: در ماه مبارک رمضان در سطح استان بیش از ۲۰۰۰ مبلغ خواهر و برادر در مساجد، حسینیه ها و مراکز فرهنگی و بقاع متبرکه و مدارس در قالب روحانیون مستقر، پایگاه های اجتماعی، مبلغین فصلی و مناسبتی و روحانیون ائمه جماعت مشغول به تبلیغ هستند.

حجت الاسلام و المسلمین مسلمی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد مساجد استان با برنامه های متنوع معنوی و فرهنگی در ایام ماه مبارک فعالیت می کنند، افزود: براساس آمار حدود ۵۰۰ محفل جمع خوانی و ۸۰ کرسی تفسیر و تدبر در مساجد محوری استان در حال برگزاری است و بیش از ۱۵۰ محفل قرآنی ویژه دانش آموزان در ماه رمضان برگزار می شود.

۳۰۰ مسجد و حسینیه آذربایجان غربی میزبان سفره افطاری های ساده

وی ادامه داد: همچنین در این ایام افطاری ساده در حدود ۳۰۰ مسجد و حسینیه آذربایجان غربی در حال برگزاری است.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی تولید برنامه ها و نماهنگ های بومی استانی با موضوع ۳۰ فراز از ۳۰ جز قرآن در ۳۰ روز ماه مبارک، نماهنگ راه بندگی و سرود های قرآنی، توانمند سازی، حمایت و راهبری از جریانات مردمی گفتمان ساز و موسسات فرهنگی و قرآنی و برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ رمضان ویژه مبلغین گفتمان ساز و تشکلهای دینی و هیئات مذهبی و توجیه شبکه کنشگران دینی اعم از ائمه جمعه، ائمه جماعات، مبلغین، فعالین فرهنگی و قرآنی استان را از مهم ترین برنامه های تبلیغات اسلامی در ماه مبارک رمضان می باشد.

وی ادامه داد: اجتماع فعالین و کنشگران فرهنگی، قرآنی و رسانه ای در قالب دیدار های رمضانیه، برگزاری اجتماع بزرگ روزه اولی ها و جشن تکلیف، زمینه‌سازی به منظور استفاده حداکثری از محتوای تبیینی فرازهای منتخب در جزءخوانی‌ها، منابر، جلسات قرآن، جلسات تفسیر، محافل قرآنی و هماهنگی با مجموعه های فرهنگی استان برای فضاسازی شهری را از دیگر برنامه هایی است که در تبلیغات اسلامی در ماه رمضان اجرا می شود.

کد خبر 1754896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha