منتخبان مردم در خانه ملت به فکر چاره‌اندیشی از مشکلات باشند

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه منتخبان مردم در خانه ملت به فکر راه حل برون رفت از مشکلات باشند، گفت: منافع ملی اگر بر منافع شخصی نمایندگان مقدم شود، جلو اکثر دعواها گرفته می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام در خطبه های نماز جمعه امروز شیراز با اشاره به اینکه ماه مبارک رمضان ماهی است که باید ملکه تقوا در وجود ما تقویت شود، گفت: خداوند متعال می فرماید که روزه را واجب کردیم که شما با تقوا شوید و این عمل واجب، یک تمرین است، سعی کنیم که این تمرین تقوا را برای خود و اطرافیان به جد دنبال کنیم چرا که ممکن است افرادی بی توجهی داشته باشند که باید تمرین کنند که اگر به هر دلیلی روزه نمی گیرد، جلوی مردم و روزه دار از خوردن و آشامیدن پرهیز کنند. 

وی افزود: این تقید را باید در جامعه ایجاد کنیم و بنده مطمئن هستم اگر دلایل عدم روزه خواری صمیمانه برای عموم توضیح داده شود، در جامعه شاهد تحول خواهیم بود چرا که مردم ایران به خصوص استان فارس و شهر شیراز انسان های با فرهنگی هستند و غیر ممکن است فردی از فرهنگ و ادب بهره مند باشد و جلوی کسی که روزه دار است، خوراکی بخورد. 

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه مسلما ایرانی ها این رفتار ناپسند را انجام نمی دهند مگر اینکه غفلتی وجود داشته باشد که باید برطرف شود، گفت: به اسم آزادی و انجام روزه خواری نباید به مردم آزار و اذیت روا داشت.

وی با اشاره به اینکه آن آزادی خوب است که انسان را به مقام انسانیت بالا ببرد، اظهار کرد: از هر دو جهان بعضی از افراد آزاد هستند برای اینکه ارزش ها را رعایت کنند. 

آیت الله دژکام با تبریک سال جدید با اشاره به اینکه مسلما از رسم های خوب نوروز ما این بوده که به فکر دیگران باشیم، گفت: در برخی از شهرهای استان فارس متداول است که کسی که می خواهد برای دید و بازدید برود اول چیزی را برای کسانی که امکان میزبانی ندارند می فرستد تا دست خالی نرود.  

وی با اشاره به اینکه مسلم است که در جامعه ما عده ای گرفتار هستند و نباید چشم روی هم بگذاریم، عنوان کرد: کمیته امداد پیش از نوروز جشن نیکوکاری دارد و رسم نوروز را که نیکوکاری است، تقویت کرده است و سعی کنیم در ایام نوروز، به هر شکلی که می توانیم به دیگران کمک کنیم. 

به گفته امام جمعه شیراز، در این فتنه های آخر الزمانی که رسانه های از خدا بی خبری که تبلیغ کفر، بی حیایی و امثال این ها می کنند و به فکر انسان ها نیستند و ظلم به همه ملت های عالم می کنند ما بایستی رسم های خود را نگه داریم تا انسان باشیم، نه شکل انسان اما در واقع حیوان که رسانه های غربی آن را ترویج می کنند. 

وی ادامه داد: اگر حیوان نبودند اینگونه در فلسطین انسان ها را نمی کشتند و کودکان، زنان و ... را می کشند و ظلم آشکار نسل کشی را رقم می زنند که این رفتار نشان از این دارد که به فکر انسانیت نیستند.ما باید به شکلی به برادران، خواهران و فرزندان فلسطینی برسانیم که از فکر شما غافل نیستیم و ما انسان هستیم.ما این مسیر را در ایران دنبال می کنیم و اگر در این راستا هر کمکی از عهده ما بر می آید باید انجام دهیم و مسلما تا روز قدس خود را آماده کنیم چرا که فریاد روز قدس شما در آسمان ها اثر خواهد کرد و فضا را برای آنها تغییر خواهد داد و انشاالله روز فتح و پیروزی این ملت مظلوم را به زودی خواهیم دید. 

آیت الله دژکام اضافه کرد: از سمت دیگری هم، همانطور که در سطح بین الملل به فکر دیگران هستیم، در درون کشور خودمان بیشتر و بهتر باید به مردم توجه داشته باشیم.

وی همچنین خطاب به منتخبان مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم فرمودند مردم زحمت خود را کشیده اند و مسلما پیروز میدان مردم هستند اما ممکن است که رفتار نمایندگان شیرینی این انتخابات را تلخ کند. پیشاپیش به همه بزرگوارانی که به مجلس راه یافتند عرض می کنیم که این نگرانی مقام معظم رهبری را جدی بگیرید و مد نظر خود قرار دهید. 

به گفته امام جمعه شیراز، مردم در چهارچوب عزت اسلام و ایران به شما رای دادند و اگر تلخی برای کشور پیش بیاید، رای آن ها از شما سلب می شود و همه مراقب باشند. به جای اینکه به فکر منافع خود و اعضای ستاد خود باشند، به فکر ملت باشند. 

وی با اشاره به اینکه منافع ملی اگر بر منافع شخصی نمایندگان مقدم شود، جلو اکثر این دعوا ها گرفته می شود، گفت: ببینید کشور چگونه پیشرفت می کند و وضع معیشت مردم و مشکلات عدیده کشور حل خواهد شد بنابراین امیدواریم همه کسانی که به عنوان نماینده مردم در مسیر مجلس وارد شدند این نکات را مدنظر خود قرار دهند و ما به آینده خیلی بهتری برای مردم و کشورمان امیدوار شویم.

کد خبر 1754931

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha