قرآن، کتاب هدایت و رحمت است

داوود کیم، اهل کره جنوبی است که با مطالعه قرآن کریم، پنج سال پیش مسلمان شد و مهمان روز چهارم فصل دوم برنامه محفل سیما بود.

خبرگزاری شبستان _اصفهان، داوود کیم بلاگری تازه مسلمان با بیش از  پنج میلیون دنبال کننده در یوتیوب و بیش از دو میلیون دنبال کننده در اینستگرام برای ساخت مسجد و سپس جامعه ای اسلامی در کره جنوبی تلاش می کند، مهمان روز چهارم ماه مبارک رمضان  فصل دوم برنامه محفل شبکه سوم سیما شد، پیش از این، خبرگزاری شبستان در خبر از بلاگری تا ساخت مسجد که در آذر ماه سال جاری منتشر شد، به این جوان تازه مسلمان و فعالیت هایش پرداخته بود و در خبر فلسطین، معبری از نور گشود ، همبستگی وی با مردم فلسطین را با خواندن سلام یا مهدی، نشان داده بود.

برنامه محفل شبکه سوم سیما، اسفندماه با دعوت از این جوان کره ای، سبب آمدن این شخص به ایران شد و این حضور سر و صدای فراوانی در  مجازی برپا کرد، به خصوص که شبکه های فارسی زبان این دعوت و حضور را دلیل تشویق مردم برای حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری بیان می کردند!


در این برنامه داوود کیم از دلیل اسلام آوردن خود و ابراز نگرانی والدین خود، از دلیلش برای دفاع از مظلومان غزه می گوید و تسبیح و سفر مشهد هدیه می گیرد و قطعه ای موسیقی اسلامی اجرا می کند.


اوج این برنامه زمانی است که قطعه کوتاه سلام یا مهدی را برای وی پخش می کنند، چون پیش از این در کمپین های حمایت فلسطین شرکت داشته، با آهنگ آشناست، نا خودآگاه همان گونه عکس العمل نشان می دهد و مجریان برای وی، هدف شعر را می گویند.


داوود کیم در مدت حضور خود در ایران، پس از ضبط برنامه محفل، با همراهی احسان یاسین خواننده ایرانی، از نقاط دیدنی تهران، مثل کاخ گلستان و امام زاده صالح بازدید کرد.


این بلاگر فضای مجازی پس از ترغیب مخاطبان ایرانی  صفحه مجازی اش و  همراه با یاسین، به مشهد مقدس سفر می کند و حتی در چایخانه امام رضا(ع) خدمت می کند.


وی چندین پست به صورت عکس و فیلم در صفحات مجازی خود، در اینستاگرام و یوتیوب از حضورش در ایران منتشر می کند و سبب می شود که دو مسلمان بلاگر با طرفداران میلیونی برای حضور در ایران، پیام دهند که حداقل این حضورها، رونق گردشگری مذهبی و حداکثر آن تغییر دیدگاه های مردم در برابر ایران زیر تهاجم رسانه ای غرب و شرق است.

قرآن، کتاب هدایت و رحمت است


اثر گذاری حضور داوود کیم در این جنگ رسانه ای برای داخل و خارج کشور چنان است که صفحه اینستگرام شبکه منحل شده منوتو، شایعه ای نادرست که متعلق به چند سال پیش است و وی آن را تکذیب کرده است را مطرح می کند.


 هنگام مرور پیام های صفحات کیم، به پیام هایی از وهابی ها و حتی ضد انقلاب بر می خوریم که  بر این حضور تاختند و تلاش دارند وی را از این حضور پشیمان کنند ولی داوود کیم چنان تحت تاثیر  فضای معنوی مشهد قرار  گرفت که تاکید کرد که به ایران و مشهد باز می گردد و اگر ویزایش آماده شود ماه رمضان شگفت انگیزی در ایران دارد.


کیم پس از ایران، به جمع کودکان آواره فلسطینی در لبنان رفت و به بسته بندی مواد غذایی ارسالی به غزه کمک کرد.


وَمَن یُسْلِمْ وَجْهَهُ إِلَی اللَّهِ وَهُوَ مُحْسِنٌ فَقَدِ اسْتَمْسَکَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقَیٰ وَإِلَی اللَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ
ﻫﺮﻛﻪ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﺑﺎ ﻫﻤﮥ ﻭﺟﻮﺩ ﺗﺴﻠﻴﻢ ﺧﺪﺍ ﻛﻨﺪ ﻭ ﺩﺭﺳﺘﻜﺎﺭ ﺑﺎﺷﺪ، ﺑﻪ ﻣﺤﻜﻢ‌ﺗﺮﻳﻦ ﺩﺳﺘﮕﻴﺮﻩ ﭼﻨﮓ ﺯﺩﻩ ﺍﺳﺖ. ﺁﺧﺮﻋﺎﻗﺒﺖِ ﻫﻤﮥ ﻛﺎﺭﻫﺎ ﻫﻢ ﻓﻘﻂ ﺩﺳﺖ ﺧﺪﺍﺳﺖ. سوره لقمان آیه (٢٢)

کد خبر 1755017

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha