مردم در روز ۱۲ فروردین بر تثبیت حاکمیت نظام مردم سالاری دینی تاکید کردند

نماینده ولی فقیه در کهگیلویه وبویراحمد و امام جمعه شهر یاسوج گفت: مردم در روز ۱۲ فروردین با مشارکت بالای ۹۸ درصدی بر تثبیت حاکمیت نظام مردم سالاری دینی تاکید کردند.

آیت الله «سید نصیر حسینی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و اظهار کرد: به نظام جمهوری اسلامی افتخار می‌کنیم و این نظام برای بشریت و سرزمین ما افتخار بزرگی است که عزت را به این ملت برگرداند، اسلام را زنده کرد و از چنگال طاغوت نجات داد.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به امام جمعه یاسوج با اشاره به اینکه طاغوت ضربات کشنده و کمر شکنی بر اسلام وارد کرد، گفت:طاغوت اول در زمان پهلوی اول مسئله کشف حجاب را ترویج کرد که باعث فساد و منشا همه ولنگاری‌های اخلاقی و اعتقادی است.

وی ضمن تاکید بر اینکه اگر انسان در گناه غوطه ور شد، همه چیز را انکار می‌کند در برابر امام نیز شمشیر می‌کشد، افزود: در زمان پهلوی دوم نیز دنبال همین جریان‌ها بودند و در سال ۱۲۸۶ انجمن‌های ایالتی و ولایتی تصویب شد و در این مصوبه شرط مسلمان بودن از شرایط انتخاب شونده ها و تحلیف به قرآن حذف شد و به جای آن کتاب‌های آسمانی را مطرح کردند که شامل هر کتابی می‌شود.

آیت الله حسینی خاطرنشان کرد: این مصوبه بعد از دو ماه و اعتراض‌های شدید علمای بزرگ و سخنرانی حضرت امام خمینی (ره) از رده خارج شد و دولت از آن عقب نشینی کرد .

امام جمعه مرکز کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: رژیم شاهنشاهی به دنبال حذف اسلام بود و هویدا طولانی‌ترین دوران نخست وزیری (۱۲ سال) در ایران را داشت که یک فرد بهایی بود.

وی یادآور شد: وقتی ۱۲ سال کشور ما در دست یک بهایی قرار داشت، یعنی پهلوی دنبال این بود که اساساً اسلام را ریشه کن کند و ذلت‌، خواری‌ و وابستگی را توسط عروسک‌های خیمه شب باز آمریکا و انگلیس بر کشور و ملت ما تحمیل کردند .

آیت الله حسینی با اشاره به اینکه ملت ایران با سابقه درخشان شایسته این همه تحقیر نبود، گفت: علت آن همین حکومت‌های خبیث و ذلیلی بود که بر جامعه حاکم شده و متاسفانه مردم نیز غافل شده بودند و در سایه غفلت مردم بود که حکومت‌های ذلیل بر کشورها حاکم می‌شوند.

کد خبر 1756653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha