مردم خراسان جنوبی پای سفره رحمت و مغفرت الهی نشستند

مردم خراسان جنوبی در شب بیست و سوم رمضان که عاشق، بی‌بهانه معشوق خطاکار را می‌بخشد عذر تقصیر به درگاهش برند و پای سفره رحمت و مغفرت الهی نشستند و معبود و محبوب خویش را با هزار اسم خواندند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ مردم مومن و ولایت‌مدار در سومین شب قدری که در روایات بهتر از هزار ماه توصیف شده است، به احیاء و مناجات با خدا پرداختند. زن، مرد، پیر و جوان و حتی کودکان در شب بیست و یکم ماه رمضان، با حضور در مساجد، بقاع متبرکه و اماکن‌ مذهبی و برگزاری اعمال مخصوص این شب، پای سفره مغفرت الهی نشستند تا از این شب پر فضیلت بهره بگیرند.

این آیین‌های معنوی در بیشتر نقاط شهری  و روستایی استان با تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاریان آغاز شد و نوای جوشن کبیر و راز و نیاز با خدا از هر کوی و برزن به گوش می‌رسید.

عده‌ای تصمیم گرفته بودند شب قدر خود را کنار شهدای گمنام و گلزار شهدا سپری کنند تا با توسل جستن به شهدا طلب آمرزش از درگاه و بارگاه ایزد منان کرده و حرفشان به‌واسطه این شهدا پیش خدای متعال خریدار داشته باشد.

آستان مقدس امامزادگان نیز برای سومین شب از لیالی قدر میزبان زائران و عاشقانی بود که آمده بودند تا امامزادگان را شفیع خود قرار دهند. در این شب، هرکس سعی داشت در مسیر عبادت و نزدیکی به خداوند از دیگری پیشی بگیرد.

بر اساس روایات احتمال واقع بودن شب قدر در این شب بیشتر است و دلیل آن روایتی از امام صادق(ع) است که فرمود: مقدّرات الهی در شب نوزدهم تعیین، در شب بیست و یکم تأیید و در شب بیست و سوم ماه رمضان امضا می‌شود.

مردم این دیار کویری در شب نزول قرآن، شب تقدیر مقدرات و شب نزول ملائکه با ندای آسمانی «بک یاالله، بک یاالله» برای آمرزش گناهان خود و نیز عزت مسلمانان جهان دعا کردند. مرثیه‌سرائی ذاکران اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و سخنرانی از دیگر برنامه‌های این مراسم روح‌بخش بود.

برخی خانواده‌ها و مساجد و هیاتی مذهبی هم پیش از افطار با توزیع نذورات در میان نیازمندان و مستمندان به استقبال مراسم احیای شب بیست و سوم ماه رمضان رفتند.

کد خبر 1757040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha