جهش تولید نیازمند اقتصاد مردم محور است

اسماعیلی گفت: برای جهش تولید نیازمند اقتصاد مردم محور هستیم و باید از ظرفیتهای مردمی که می‌تواند باعث رشد و رونق اقتصادی شود استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار شبستان از شهرستان ملایر، سلمان اسماعیلی امروز در جلسه شورای اداری شهرستان ملایر ضمن تبریک سال نو و تقارن آن با بهار قرآن گفت: حمله و تخریب کنسولگری ایران در سوریه و شهادت فرماندهان عالی رتبه نظامی ایران در سوریه باعث جریحه دار شدن قلب همه ما شد.

فرماندار ملایر با بیان اینکه رژیم صهیونیستی بر خلاف همه کنوانسیون‌های بین‌المللی این حمله را انجام داده است افزود: بی شک پاسخ کوبنده در انتظار آنها خواهد بود چرا که ما به تدبیر مقام معظم رهبری و فرمانده‌های نظامی و انتظامی خود ایمان کامل داریم.

وی با اشاره به اینکه در شش ماه گذشته فجیع ترین و بی‌سابقه‌ترین جنگ تاریخ در غزه از سوی رژیم منحوس صهیونیستی شکل گرفته تصریح کرد: این حملات و اقدامات وحشیانه چهره خبیث رژیم صهیونیستی را برای جهانیان ثابت کرد.

اسماعیلی با بیان اینکه همزمان با سراسر کشور مردم ولایی و بصیر شهرستان ملایر نیز همانند دیگر صحنه ها در راهپیمایی روز قدس حضوری دشمن شکن خواهند داشت افزود: راهپیمایی روز قدس در ملایر ساعت ۱۰:۳۰صبح از میدان امام خمینی به سمت مصلی ملایر برگزار و مردم مومن و روزه دار ملایر در این راهپیمایی اعلام حمایت خود را از مقاومت و مردم شجاع غزه خواهند داشت.

وی در بخش دیگری از سخنانش به شعار مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم اشاره کرد و افزود: شعار امسال نیز طی ادوار و یک دهه گذشته با رویکرد اقتصادی است که با توجه به تاکیدات رهبری اگر رشد تولید ملی داشته باشیم مشکلات اقتصادی کشور حل خواهد شد.

فرماندار ملایر با بیان اینکه برای جهش تولید نیازمند اقتصاد مردمی هستیم افزود: باید از ظرفیتهای مردمی که می‌تواند باعث رشد و رونق اقتصادی شود استفاده کرد.

وی با اشاره به اینکه در سطح شهرستان ملایر چهار محور برای ارزیابی و تحقق شعار سال تدوین شده گفت: این محورها در پایان سال معیار و ملاک ارزیابی و تحقق شعار سال توسط مدیریت شهرستان بوده که شامل افزایش حجم تولید در محصولات کشاورزی، صنعتی و معدنی و ایجاد تولیدات جدید، افزایش آمار صادرات و آمار گمرک ملایر، تعداد واحدهای افتتاح شده و پروژه‌هایی که عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود و رفع موانع تولید و احیاء واحدهای تولیدی و صنعتی راکد، است.

 وی با گریزی به اقدامات انجام شده در شهرستان ملایر در سال گذشته یادآور شد: در سال گذشته ۶۷۵ پروژه در ملایر با اعتباری بالغ بر ۲۸۰ هزار میلیارد ریال افتتاح و کلنگ زنی شد که در ادوار مختلف ملایر بی سابقه بوده است.

 فرماندار ملایر بر رعایت مسئله عفاف و حجاب در سطح شهرستان به عنوان یکی از اولویت‌ها تاکید کرد و گفت: با هنجارشکنان در بحث عفاف و حجاب برخورد قانونی انجام و در این راستا طرح‌های ارتقاء امنیت اجتماعی اجرا می‌شود.

وی در ادامه به بحث برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره کرد وگفت: علیرغم همه تلاش‌های دشمنان برای کم شدن مشارکت مردم در انتخابات، مردم ملایر در این صحنه  با مشارکت بالای خود بی نظیر عمل کرده و سنگ ‌تمام گذاشتند.

اسماعیلی با بیان اینکه برنده واقعی انتخابات مردم بودند افزود: در این دوره از انتخابات حتی یک اختلاف آماری با هیأت شورای نظارت نداشتیم و با اشراف اطلاعاتی نیروهای امنیتی و نظارتی از اهداف آسیب‌پذیر ملایر در زمان برگزاری انتخابات، مراقبت جدی صورت گرفت.

جهش تولید نیازمند اقتصاد مردم محور است

وی با بیان اینکه در همه انتخابات امکان بروز تخلف وجود دارد و امری طبیعی است، گفت: طبیعتاً دراین دوره از انتخابات نیز تخلفاتی وجود داشت که در این راستا هندسه کارآمد برای پیشگیری و برخورد با کلیه متخلفان در سطح شهرستان شکل گرفت که از همه ظرفیت قانونی استفاده کردیم و به همه تخلفات انتخاباتی رسیدگی شد.

فرماندار ملایر با اشاره به اینکه همه تخلفات احصاء شده به اندازه‌ای نبود که در نتیجه انتخابات خلل و یا اثری ایجاد کند و در نهایت شورای نگهبان صحت انتخابات ملایر را تأیید کرد گفت: امیدواریم در ۲۱ اردیبهشت ماه با همکاری دستگاه‌ها و مشارکت مردمی انتخابات خوبی را برگزار کنیم

در ادامه حجت الاسلام محمد علی ارزنده نیز ضمن تبریک ایام ماه رمضان و سال جدید  گفت: با توجه به همزمانی سالروز شهادت مولی متقیان و روز طبیعت مردم متدین ایران و شهرستان ملایر حرمت این روز را به خوبی حفظ کردند.

امام جمعه ملایر با بیان اینکه حضور مردم در مراسم احیالی لیالی پر فضیلت قدرنشان از این دارد که مردم از عمق جان  به ارزشها اعتقاد دارند افزود: همه ما باید کارهایمان برای خدا باشد.

 وی با اشاره به اینکه اگر کارهای ما رنگ و بوی دنیایی به خود بگیرد بی ارزش است افزود: کاری که برای خدا و اخرت باشد به سعادت ختم می‌شود.

ابراهیم جلیلی نیز با اشاره به اینکه در نوروز ۱۳ هزار و ۸۰ نفر در مراکز اقامتی شهرستان اقامت داشتند، گفت: در زمینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی و باستانی و اماکن فرهنگی ملایر ۱۵۸ هزار مورد بازدید ثبت شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ملایر ملایر افزود:۶۸ مورد بازدید انجام‌شده از مراکز تحت پوشش اداره میراث فرهنگی در تعطیلات نوروز انجامو  هیچ شکایتی در سامانه مربوطه ثبت نشده اما ۱۴۰ واحد متخلف در حوزه اصناف توسط کمیته تنظیم بازار به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی با بیان اینکه  طبق اعلام اداره راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای ملایر در نوروز امسال دو میلیون تردد در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی ملایر ثبت شد خاطرنشان کرد:  کتابچه الکترونیکی گردشگری ملایر توسط شهرداری تدوین شد و نقش مهمی در جذب گردشگران و مسافران داشت.

جلیلی اضافه کرد: همزمان با نوروز ده‌ها برنامه فرهنگی، هنری و گردشگری با همکاری نهادهای مختلف... در نوروز در شهرستان برگزار شد و انتظار داریم درتعطیلات عید فطر نیز شاهد حضور گردشگران و مسافران در شهرستان ملایر باشیم.

کد خبر 1757248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha