آموزش و پرورش همه دختران را شایسته می‌داند

فرهادی با بیان اینکه شایستگی دختران منوط به یک مناسبت و مراسم نیست گفت: معتقدیم تمام دختران در آموزش و پرورش شایسته هستند و انتخاب دختر شایسته در آموزش و پرورش نداریم.

علی فرهادی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد انتخاب دختران شایسته در آموزش و پرورش، بیان کرد: معتقدیم همه دختران شایسته هستند ،الحمدلله بانوان در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقید به مکتب اهل بیت (ع) و حجاب و مکتب اسلامی هستند و باید خدا را شاکر باشیم که در ایران بانوانی فعال هستند که مرزهای تکنولوژی را جابجا می کنند و در موضوع دانش و فناوری پیشتاز بوده و در کنش های اجتماعی در میان نمایندگان مجلس و مدیران؛ سهم بانوان روز به روز در حال افزایش است.

سخنگوی آموزش و پرورش تصریح کرد: شایستگی دختران و بانوان منوط به یک مناسبت و مراسم نیست بلکه باید ببینیم سهم آنها از کنشگری فعال مبتنی بر مردم سالاری دینی چقدر است.

وی تأکید کرد: در مورد انتخاب دختر شایسته میان جامعه هدف آموزش و پرورش به خصوص در میان دخترانی که از سن کمتری برخودارند و یا حتی در متوسط اول یا دوم قرار دارند، این امر ممکن است ادارک خوبی ایجاد نکند و انتخاب یک نفر شایسته ممکن است این ذهنیت را در میان جمع دانش آموزان ایجاد کند که بقیه دانش آموزان شایسته نیستند؛ این امر نیازمند ظرافت هایی است که باید به آن دقت کرد.

سخنگوی آموزش و پرورش تصریح کرد: معاونت پرورشی هر سال در تبیین سیره اهل بیت(ع) و حضرت معصومه (س) و حضرت زهرا(س) برنامه های ویژه ای را برگزار می کند، زنان موفق جهان اسلام و ایران با الگوگیری از سیره حضرت زینب (س) تمام نشدنی هستند و با گذشت هزاران سال هم شاید ما بتوانیم تنها قطره ای از این دریا را به تصویر بکشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: قطعا در دهه کرامت نیز مراسمی در خصوص تبیین جایگاه دختران به عنوان کنشگران فعال  در مدارس برگزار می شود.

کد خبر 1761331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha