تمامی فرزندان شاهد و جانبازان بالای ۷۰درصد استخدام می شوند

قاضی زاده هاشمی با تاکید براینکه تمامی فرزندان شاهد و جانباز ۷۰ درصد با هر سطح سوادی می توانند در آزمون های استخدامی وزارتخانه های مختلف نظیر آموزش و پرورش و ... شرکت نمایند، گفت: میزان بیکاری این قشر تا پایان سال گذشته به زیر ۹ درصد رسید که امید می رود تا پایان عمر دولت سیزدهم به زیر ۵ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، امیرحسین قاضی زاده هاشمی- معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در مراسم بزرگداشت روز معلم و نشست صمیمی با نخبگان، فرهیختگان، معلمان، استاتید حوزه و دانشگاه جامعه ایثارگری استان ضمن گرامیداشت یادو نام ۱۰ هزار و ۴۰۰شهید دوران دفاع مقدس مازندران و ۴۰ شهید مدافع حرم این خطه از شمال کشور بابیان اینکه در دنیای امروز علم ابزار زندگی کردن است، اظهار کرد: شخصیت هر انسانی حول محور دانش و مهارتی که می آموزد می چرخد.

وی با گرامیداشت فرارسیدن سالروز شهادت دانشمند متفکر و فرزانه انقلاب آیت الله شهید مرتضی مطهری، گفت: باید این روز را تبریک گفت، روز استاد و معلم با یاد و گرامیداشت این استاد نمونه نامگذاری شده و نیاز است با الگوپذیری از ایشان نقش واقعی معلم و استاد واقعی را در کشور به ثمر برسانیم.

قاضی‌زاده هاشمی با اشاره به اینکه هر جامعه با الگوهای خود شناخته می‌شود، ادامه داد: در حوزه معلمی بی‌شک الگوی تراز، شهید مطهری است و ما باید بتوانیم با بررسی جنبه‌های مختلف شخصیت و تأسی و الگوپذیری از این عزیزان در مسیر تعالی قرار گیریم.

وی با اشاره به مشکلات کشور از تلاش دولت و مجلس برای رفع کم و کاستی ها خبر دادو گفت: عفاف و حجاب دغدغه جدی متدین شده دولت باقوت درصدد ساماندهی حوزه عفاف و حجاب در سطح کشور است.

قاضی زاده هاشمی ساماندهی عفت عمومی را خواست اقشار مختلف جامعه به ویژه خانواده های معظم شهدا دانست و افزود: طرح نور به همت نیروی انتظامی درراستای ساماندهی حوزه عفاف و حجاب درحال اجراست که مردم و مسئولین باید در کنار نیروی انتظامی برای مبارزه به تهاجم فرهنگی بسیج شوند.

وی اذعان کرد: دشمنان اسلام در طول تاریخ از تهاجم فرهنگی سود بردند و با به ابتذال کشیدن جوامع تلاش کردند تا ملت ها از مبارزه با شیطان و نظام سلطه دست بردارند که قطعا این اهداف شوم استکبار جهانی در ایران اسلامی محقق نخواهد شد.

قاضی زاده هاشمی به مشکلات جامعه ایثارگری در حوزه درمان، مستمری، تامین تجهیزات و تسهیلات اشتغال و ... اشاره و از عزم جدی دولت برای رفع مشکلات این قشر اثرگذار خبر داد و گفت:با کمک سازمان اداری استخدامی کشور و سازمان برنامه بودجه تمامی فرزندان شاهد و جانباز ۷۰ درصد جذب شغل شوند. برای اولین بار فرصت استخدام برای افرادی که حتی دیپلم نداشتند فراهم شده است.

وی با تاکید براینکه تمامی فرزندان شاهد و جانباز ۷۰ درصد با هر سطح سوادی می توانند در آزمون های استخدامی وزارتخانه های مختلف نظیر آموزش و پرورش و ... شرکت نمایند، افزود: میزان بیکاری این قشر تا پایان سال گذشته به زیر ۹ درصد رسید که امید می رود تا پایان عمر دولت سیزدهم به زیر ۵ درصد برسد.

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه ۳.۵ میلیون نفر از ملت شریف ایران اسلامی را جامعه ایثارگری تشکیل می دهند، خاطرنشان شد: دولت آیت الله رئیسی، رفع مشکل استخدام و مسکن جامعه ایثارگران کشور را در دستور کار دارد.

کد خبر 1761454

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha