معلمان نمونه کردستان تجلیل شدند

معلمان نمونه استان کردستان با حضور مسئولان کشوری و استانی در سنندج تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، آیین استانی گرامیداشت مقام معلم در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم، با حضور استاندار کردستان و مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در ستاد ملی روایت پیشرفت، آیین استانی گرامیداشت مقام معلم در اردوگاه شهید سلیمان خاطر سنندج برگزار شد.

فرشته حشمتیان مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در ستاد ملی روایت پیشرفت در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید محبوب، آیت الله مرتضی مطهری و تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: معلمی پیشه انبیاء الهی است و همان طور که پیامبران پیام آور خداوند تبارک و تعالی برای آدمیان بودند، معلمان نیز هدفی مشابه و مقدس دارند.

وی رسالت معلمان را شنوا کردن گوش‌ها و بینا ساختن چشم ها دانست و اظهار داشت: معلم راهنمای کشف گنجینه های علم و معرفت است و همان کیمیاگری است که با اکسیر دانش، مس وجود آدمی را به زر تبدیل می کند.

وی با اشاره به اینکه معلمان در واقع معمار آینده هستند، گفت: معلمان با علم و آگاهی زمینه ساز موفقیت های بزرگ هستند و با تعلیم و تربیت نونهالان، آینده کشور را می سازند.

مشاور وزیر آموزش و پرورش همچنین خاطرنشان کرد: یکی از مهم‌ترین موارد انتظار از معلمان این است که احساس هویت ایرانی و اسلامی را در کودکان و نوجوانان زنده نگه دارند تا کودکان و نوجوانان به ایرانی بودن خود افتخار کنند.

حشمتیان گفت: اثرگذاری و اثربخشی جامعه فرهنگیان باید به نحوی باشد که سایر اقشار جامعه از شان معلمین دفاع کنند.

معلمان نمونه کردستان تجلیل شدند

وی آموزش و پرورش را مسئول تربیت نسل آینده و توانمندکردن دانش آموزان برای پذیرفتن‌ مسئولیت در  آینده برشمرد و اضافه کرد: مردم می‌بایست در ارتقای آموزش و پرورش نقش آفرینی کنند که یکی از کارهای اساسی و اصلی آموزش و پرورش مردمی سازی آن با بهره گیری از خانواده هاست.

حشمتیان در این آئین به فعالیت ستاد روایت پیشرفت آموزش و پرورش نیز اشاره کرد و گفت: این ستاد ذیل ستاد ملی روایت پیشرفت دولت فعالیت می کند.

شهید مطهری احیاگر موضوعات دینی و دغدغه های اجتماعی بود

اسماعیل زارعی کوشا؛ استاندار کردستان در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید مرتضی مطهری، این شهید را چهره علمی و عملی خواند که از ذخائز بزرگ دوران بوده و نیز احیاگر بسیاری از موضوعات دینی و دغدغه‌های اجتماعی به حساب می آید.

وی با اشاره به نقش شهید مطهری در نظریه پردازی برای نظام اسلامی، انتخاب هفته معلم به مناسبت شهادت این شهید عالم را دارای تبریک مضاعفی دانست.

وی در ادامه سخنان خود، جایگاه معنوی معلم را بالاتر از موارد مادی همچون حقوق و مزایا عنوان کرد و با بیان اینکه گاهی برجسته سازی بعضی از موضوعات ممکن است به جایگاه معنوی فرهنگیان آسیب برساند، بر اهمیت تبیین درست این جایگاه والا تاکید کرد.

استاندار کردستان نزول آیات ابتدایی قرآن کریم بر پیامبر اکرم (ص) را موید ارزش قلم و علم در پیشگاه خدای متعال دانست و تعلیم و تربیت را از شئون الهی عنوان کرد.

زارعی کوشا افزود: این صفت در نزد انبیاء نیز به امانت گذاشته شده و پیامبر اکرم (ص) نیز به معلمی خود افتخار می کند لذا ارزش این جایگاه باید به نسل های آینده نیز منتقل گردد.

وی فرهنگیان کردستان را مایه فخر و مباهات برشمرد و خاطرنشان کرد: خدمت به فرهنگیان کردستان وظیفه ماست و امیدواریم بتوانیم به درستی به این وظیفه عمل نماییم.

معلمان نمونه کردستان تجلیل شدند

اسماعیل زارعی کوشا در بخش دیگر سخنان خود با گریز به برنامه های آموزش و پرورش کردستان در هفته معلم با متنوع خواندن این برنامه‌ها، از مدیرکل و مجموعه مدیران آموزش و پرورش استان در برای اهتمام برای تقدیر مطلوب از فرهنگیان و نیز ترویج یاد و خاطره شهدای فرهنگی در برنامه نمادین قدردانی کرد.

وی با بیان اینکه در دوره‌های مختلف همواره بزرگان آن عصر توسط معلمان آن زمان تربیت و آماده می شوند، گفت: معلمان مرجع جامعی هستند که جامعه باید در تمامی ابعاد خودش برای پیشبرد دقیق مسائل به آن‌ها مراجعه نماید که خوشبختانه این مهم در جامعه ما در حال انجام است و البته باید بیش از این باشد.

استاندار کردستان در این راستا یکی از اقشاری که همواره مورد طمع دشمنان ایران اسلامی بوده و در مقابل هر بار به دشمن تودهنی زده است را قشر فرهنگیان عنوان کرد و افزود: بینش عمیق معلمان، مانع رسیدن دشمنان به اهداف و مقاصد پلیدشان شده است.

رئیس ستاد استانی بزرگداشت مقام معلم، در پایان سخنان خود، تلاش برای بهبود زندگی فرهنگیان را بر خود لازم دانست و در مقابل از جامعه معلمان استان خواست با شناسایی مطلوب ظرفیت ها، در جهت شکوفایی بیش از پیش استعداد دانش آموزان اهتمام ویژه ای کنند.

تقویت خودباوری در معلمان از اهداف آموزش و پرورش کردستان

هاشم ناظمی جلال مدیر کل آموزش و پرورش کردستان در ابتدای این آیین، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری و تبریک هفته مقام شامخ معلم اظهار داشت: اعتلای فرهنگ عمومی تکریم معلمان کوشا، تقویت خودباوری و ایجاد انگیزه و تقویت جایگاه اجتماعی معلمان در جامعه و مدارس، از اهداف برنامه‌های گرامیداشت مقام معلم است.

وی در ادامه سخنان خود از اجرای این برنامه شناسایی معلمان نمونه در ۴ سطح مدرسه ای، منطقه ای، استانی و کشوری خبر داد و افزود: ۴ هزار و ۵۰۰ نفر از فرهنگیان استان در این برنامه شرکت کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ادامه داد: ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از این تعداد به مرحله شهرستانی راه یافته و ۵۱ نفر نیز موفق به راه یابی به مرحله استانی شدند.

ناظمی‌جلال به برگزیده شده معلمان نمونه در سطح کشور و استان نیز پرداخت و گفت: آقای آرمان حسنی از منطقه زیویه، به عنوان معلم نمونه کشوری برگزیده شد و ۳ فرهنگی دیگر نیز منتخب استانی برنامه شناسایی معلمان نمونه شدند.

وی همچنین به عوامل کیفیت بخشی نیز اشاره کرد و گفت: ۶ نفر از فرهنگیان کردستان به عنوان عوامل نمونه کیفیت‌بخشی در سطح استان معرفی انتخاب شدند.

معلمان نمونه کردستان تجلیل شدند

ناظمی جلال در بخش دیگر سخنان خود به رویکرد متفاوت وزارت آموزش و پرورش در برنامه شناسایی معلمان نمونه نیز پرداخت و گفت: امسال برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم و شناسایی معلمان نمونه با محوریت خانواده ها و اقشار مختلف جامعه صورت گرفته است.

وی با اشاره به برگزاری برنامه های متمرکز در همه شهرستان ها و مناطق استان، دیدار با مقام معظم رهبری را نقطه عطف برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم عنوان و خاطرنشان کرد: تنها چیزی که به یادگار می ماند خاطرات زیبای اخلاق معلمی است.

نایب رئیس ستاد استانی بزرگداشت مقام معلم در پایان سخنان خود آگاهی بخشی به مخاطبان را وظیفه و رسالت ذاتی معلم عنوان کرد و از همه دستگاه ها به جهت توجه ویژه به جایگاه معلم در این هفته تشکر و قدردانی کرد.

در ادامه این آیین، گروه موسیقی هنرستان ماموستا هژار و دکلمه دانش‌آموزی به اجرای برنامه‌های خود پرداختند.

در پایان برنامه از معلم نمونه کشوری، معلمان نمونه استانی، پیشکسوتان نمونه فرهنگی، معلمان نمونه جهادگر و نیز دو مربی افتخارآفرین کردستانی که به همراه تیم والیبال دانش آموزان قهرمان جهان شدند، تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 1762351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha