عدالت‌محوری برای رفع مشکلات به‌ویژه در مناطق محروم ضروری است

مشاور وزیر آموزش‌وپرورش لرستان گفت: در ساختار آموزش و پروش باید بتوانیم برای استان‌های محروم صادقانه در راستای عدالت محوری خدمت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، دکتر ضرغام پرنیان، مشاور وزیر آموزش و پرورش در بازدید از  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان با اشاره به رضایتمندی رهبرمعظم انقلاب از سند تحول بنیادین اظهارداشت: در ساختار آموزش و پروش باید بتوانیم برای استان‌های محروم صادقانه در راستای عدالت محوری خدمت کنیم.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با اشاره بی توجهی که نسبت به استان لرستان شده است، گفت: با داشتن نگاه ویژه به استان‌های محروم و همکاری مسئولان امیدواریم بتوانیم مشکلات را مرتفع کنیم.

پرنیان با اشاره به نگاه ویژه وزارت آموزش وپرورش به مناطق محروم بیان‌کرد: ارائه آمار مقایسه‌ای  و تحلیلی برای توجه به کمبودهای موجود و محرومیت‌زدایی کمک زیادی می کند.

وی گفت: وظیفه شرعی و دینی و استانی ماست که در حوزه مباحث فرهنگی و دینی گام های موثری برداریم و به رفع مشکلات آموزشی تربیتی  کمک کنیم.

رضا داوری، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان لرستان در ادامه ضمن خیر مقدم به مشاور وزیر آموزش و پرورش به بیان عملکرد مراکز و اداره کل کانون پرداخت و گفت: ۳۰ مرکز کانون پرورش فکری شامل ۲۰ مرکز ثابت، دو کتابخانه پستی و هشت کتابخانه سیار شهری و روستایی فعالیت های های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را برای کودکان و نوجوانان شهر ها و روستاهای سراسر استان ارائه می‌دهند.

داوری عنوان داشت: سه پروژه کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان در شهرهای خرم آباد، نورآباد و کوهدشت در حال ساخت هستند که بین ۳۷ تا ۵۰ درصد رشد فیزیکی داشته‌اند و برای از سرگیری و پیش بردن و تکمیل ساخت این ساختمان‌ها  به تخصیص اعتبار نیاز است.

وی اضافه کرد: ارتباط و تعامل بیشتر با آموزش و پرورش، دستگاه‌های فرهنگی و موسسه های مردم نهاد و ... برای پیشبرد اهداف کانون موثر است.

مدیرکل کانون لرستان با بیان این نکته که برنامه‌ها با نگاه به بومی سازی برنامه ریزی شوند، عنوان داشت: دربرنامه ریز برای سال آینده سه سیاست نوجوان محوری، خلاقیت و اثرگذاری مد نظر مراکز قراردارد.

در ادامه مشکلات و خواسته‌های مدیرکل و کارشناسان مطرح و دکتر ضرغام پرنیان مشاور وزیر و دبیر قرارگاه عدالت تربیتی و آموزشی وزارت آموزش و پرورش به آنها پاسخ و قول مساعد داد که پیگیری لازم انجام شود.

کد خبر 1762531

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha