یک روز کاملاً دخترانه

از زیبایی‌های روز دختر همین بس که این فرشته‌ها برای آمدنش روز شماری می‌کنند؛ همه چیز مهیا شده تا یک برنامه بانشاط برای دختران برگزار شود.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان| برای هر کسی جذاب است که یک روز در سال، روز ویژه و خاص او باشد؛ مانند روز تولد ما آدم ها؛ با وجود اینکه هر سال تکرار می شود اما آنقدر برایمان جذاب است که اصلاً یک واقعه تکراری و روزمره نیست.

حالا شما تصور کنید آن یک روز خاص در سال، ویژه یک گروه خاص باشد آن هم «دختران»؛ برایشان انگار یک رویای به حقیقت تبدیل شده می ماند؛ آنقدر شور و شعف و شادمانی در وجودشان نقش می بندد که گفتن و حتی نوشتنش قابل توصیف نیست.

البته آن رویا سالهاست به حقیقت پیوسته و یک روز در تقویم به نام «دختر» ثبت شده است؛ چه روزی بهتر و زیباتر از روز میلاد حضرت فاطمه معصومه(س).

نگویم شاید، بلکه حقیقتاً قشنگ ترین روز دختران، همین روز است؛ از هفته ها قبل تر، برنامه ریزی ها برای روز دختر انجام شده تا ویژه برنامه های متنوعی در گوشه گوشه ایران زیبا برای فرشته های زمینی برگزار شود.

یک روز کاملاً دخترانه

جشن فرشته‌ها

از زیبایی های روز دختر همین بس که این فرشته ها برای آمدنش روز شماری می کنند؛ همه چیز مهیا شده تا یک برنامه بانشاط برای دختران برگزار شود.

از زیبایی های روز دختر همین بس که این فرشته ها برای آمدنش روز شماری می کنند؛ همه چیز مهیا شده تا یک برنامه بانشاط برای دختران برگزار شود.

«اجتماع بزرگ روز دختر؛ وعده ما شب میلاد حضرت معصومه(س) از ساعت ۷ تا ۱۱ شب؛ مجتمع ورزشی طوبی»؛ این پیامی است که از چند روز پیش در فضای مجازی شهر لار منتشر شده و از یک روز ویژه برای دختران این شهر خبر می دهد.

همه آمده اند؛ شمارش سخت است؛ اما تخمین زده می شود سه هزار نفری آمده باشند؛ جمعیت یکدست دخترانه؛ با انرژی های مثبت و برنامه های متنوعی که یکی از دیگری جذاب تر و متنوع تر است.

یک روز کاملاً دخترانه

طبق معمول، اهالی مسجد پای کارند و عمده برنامه ریزی ها و اجرای مراسم را بر عهده دارند؛ پیشقراول آنها آقای منیری است؛ متولی مسجد النبی(ص) و رزمنده و جانباز دوران شکوهمند دفاع مقدس که البته مدیریت مجتمع طوبی را هم بر عهده دارد.

مسجدالنبی(ص) نیز محل تربیت و فعالیت یکی از همان گروه هفتگانه دخترانه است؛ گرچه محل اصلی فعالیت گروه‌های دیگر نیز غالباً مساجد می باشد.

می گوید از اهداف ساخت این مجتمع ارتقاء سطح فرهنگ و اعتقاد مردم منطقه بوده که این برنامه جشن نیز جزء کوچکی از آن است؛ البته مردم لار در آینده شاهد حرکت های بزرگتر و موثرتر نیز خواهند بود.

مسجد محل فعالیت دخترها

تعدادی از دختران در دسته های مختلف روی سن می آیند و برنامه هایی اجرا می کنند؛ به نظر می رسد چند گروه مختلف دخترانه در شهر لار فعالیت دارند و پای کار برنامه های فرهنگی هستند. آقای منیری آن را تایید می کند و اصلاً یکی از اهداف این مراسم را معرفی و نمایش توانمندی ها و فعالیت های فرهنگی هفت گروه فعال دخترانه شهر لار می داند.

می گوید: مسجدالنبی(ص) نیز محل تربیت و فعالیت یکی از همان گروه هفتگانه دخترانه است؛ گرچه محل اصلی فعالیت گروه‌های دیگر نیز غالباً مساجد می باشد.

یک روز کاملاً دخترانه

دخترها پای کار

در ورودی مجتمع نیز غرفه هایی برپا شده که مدیریتش را دخترها بر عهده دارند؛ غرفه ها شامل نمایشگاه کتاب، محصولات فرهنگی و دست ساخته های گروه های دخترانه، نقاشی صورت، حنابندان، آموزش عروسک بافی، غرفه عکاسی، ورزشی و سرگرمی های کودکانه است.

غرفه دیگری نیز ویژه برگزاری یک مسابقه ادبی است؛ که از دخترها خواسته شده این متن را کامل کنند «من یک دختر ایرانی هستم پس وظیفه دارم...»

من یک دختر ایرانی هستم

غرفه دیگری نیز ویژه برگزاری یک مسابقه ادبی است؛ که از دخترها خواسته شده این متن را کامل کنند «من یک دختر ایرانی هستم پس وظیفه دارم...»

برخی از دخترها نیز در غرفه مجاور مشغول نصب تصاویری از فعالیت های گروه شان هستند؛ و دخترهایی نیز در دیگر غرفه ها مشغول بازی های فکری، اوریگامی، شمع سازی و...

یک روز کاملاً دخترانه

برنامه ها یکی پس از دیگری در حال برگزاری است و یک شب رویایی را برای دخترها رقم زده است؛ با خودم می گویم چقدر جای این گونه برنامه ها برای دختران کم است و چه خوب بود اینگونه برنامه ها رونق بیشتری به خود می گرفت.

آقای منیری نیز با من هم عقیده بود و می گفت قشر دختران در جامعه بسیار مورد توجه دشمنان بوده اند و متاسفانه در سالهای اخیر دشمن توانسته با فضای مجازی، ذائقه تعدادی از دختران ما را تغییر دهد. به همین دلیل باید به این قشر توجه جدی کرد چون این گروه از جامعه در شکل دهی فرهنگ نقش بسزایی دارند.

کد خبر 1762761

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha