حضور ۱۱ گروه موسیقی در جشنواره استانی آواها و نواهای رضوی

متین گفت: همزمان با دهه کرامت، جشنواره استانی آواها و نواهای رضوی با حضور ۱۱ گروه موسیقی آیینی و سنتی در روز (سه شنبه ۲۵ اردیبهشت) در بافت سنتی و قدیم گرگان برگزار می شود.

الهام متین به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: همزمان با آغاز دهه کرامت، برنامه های متنوعی در سطح استان با مشارکت و همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برگزار می شود که یکی از این برنامه ها جشنواره استانی آواها و نواهای رضوی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: این جشنواره با حضور ۱۱ گروه موسیقی آیینی و سنتی در روز (سه شنبه ۲۵ اردیبهشت) در بافت سنتی و قدیم گرگان برگزار می شود.

وی ادامه داد: در این جشنواره ۲ گروه سرود و گروه های موسیقی و چاووشی خوانی آیینی و سنتی در وصف امام رضا(ع) به اجرای برنامه می پردازند.

متین اظهارداشت: در این جشنواره خدام حرم امام رضا(ع) نیز حضور دارند و برنامه را متبرک به عطر حرم منور رضوی می کنند.

وی در ادامه از اجرای برنامه توسط دانش آموزان دختر هنرستان هنرهای زیبا در تالار فخرالدین اسعدگرگانی خبر داد و گفت:  نگاه ما این است که هنرمند ما زمانی می تواند توانمند باشد که اقتصاد فرهنگ آنها فعال باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: باید دانش آموزان در حال تحصیل در آینده پیش روی شان بتوانند از هنر یاد گرفته کسب درآمد کرده و از آثار تولید شده هنرهای زیبا استفاده کنند.

کد خبر 1762864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha