حکمرانی جمعیت نیازمند عزم جدی در کشور است

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور گفت: حکمرانی جمعیت نیازمند عزم جدی در کشور بوده و متوجه قشر و گروه خاصی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، «محمدتقی محمدیان» در نشست با جمعی از مدیران مسئول کانون های بانوان استان اصفهان با اشاره به ضرورت موضوع جمعیت و فرزندآوری اظهار داشت: سرمایه گذاری در حوزه خانواده و موضوعات مرتبط با آن مثل جمعیت متوجه زنان و یا گروه خاصی از نهادها نیست بلکه حکمرانی در این حوزه متوجه همه اقشار است.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور افزود: در جریان سازی فرهنگی و فعالیت های تبلیغی همه مسئول هستند اما ضریب نفوذ زنان و خانم ها در این جریان بیش از گروه های دیگر بوده و از این جهت وقتی مبانی خانواده مطرح می شود، ذهن ها متمرکز بر بانوان می شود.

وی ادامه داد: دایره نفوذ و تاثیر گذاری بانوان در موضوعات مرتبط با خانواده بیش از آقایان بوده و نهادهایی که توسط بانوان مدیریت می شود در این حوزه کارآمدتر خواهند بود.

محمدیان تشکیل کانون های تخصصی بانوان و فعالیت این مراکز در حوزه خانواده را موثر و کارآمد دانست و تصریح کرد: گزارش ها و بررسی های فعالیت این مراکز در یک سال اخیر حکایت از جریان موفق دارد.

وی با اشاره به اینکه این تشکل های مردمی با کمترین امکانات و اعتبارات کار را شروع کرده اند، خاطرنشان کرد: فعالیت های تبلیغی و آموزشی در حوزه فرهنگ دینی مورد نیاز خانواده و دختران امکان تربیت نسل توانمند برای جامعه در حوزه زنان را فراهم می کند.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور شکل گیری شبکه کانون های مساجد سراسر کشور را سرمایه ای مهم و طلایی دانست و اذعان داشت: ذیل این شبکه، جریان کانون های تخصصی بانوان شکل گرفته و هم افزایی ایجاد کرده است.

وی یادآورشد: این تعاملات سازنده و همکاری های گروهی تاثیر گذاری را چند برابر کرده و این توان در برابر بحران جمعیت و موضوعات فعلی اجتماعی بسیار ارزشمند و بالاتر است.

فعالیت کانون های مساجد بانوان در حوزه خانواده

محمدیان با اشاره به اینکه بحران جمعیت کیان خانواده را مورد خدشه قرار داده است، اظهارکرد: این تهدید به واسطه فعالیت های تخصصی حوزه بانوان قابل مدیریت است.

وی ادامه داد: فعالیت مراکز تخصصی خانواده با آموزش و اغنا فکری می تواند جریان را به نفع کشور رقم بزند و ترس های روبه روی ازدواج و فرزندآوری را از بین ببرد.

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور خاطرنشان کرد: کانون های تخصصی بانوان با ارائه برنامه های هدفمند به موضوعات تربیتی پرداخته و فرزند آوری و خروج از بحران جمعیت کمک کنند.

کد خبر 1762912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha