امام رضا(ع) قزل امام ترکمن ها؛ اهل سنت حرمت ویژه ای برای امام رضا (ع) قائل هستند

آخوند ایمری گفت: اهل سنت و به خصوص ترکمن ها حرمت ویژه ای برای امام رضا (ع) و سایر امامان قائل هستند.

آخوند یعقوب ایمری با تبریک دهه کرامت و ولادت امام رضا (ع) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: امام رضا (ع) در بین ترکمن ها به خاطر گنبد زرینش به قزل امام معروف و مشهور است و جایگاه والایی دارد.

مبلغ تقریبی شهرستان گنبدکاووس افزود: محبت به اهل بیت پیامبر (ص) سبب سعادت و سیادت هر فرد مومن و مسلمان در دنیا و آخرت می شود.

وی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می فرمایند: «هر شخصی که دوستدار و محب هر کسی است، در روز قیامت با او محشور می شود»، گفت: امام رضا (ع) جزو اهل بیت پیامبر (ص) بوده و محبت به آن حضرت در بین ترکمن ها از جایگاه والایی برخوردار است.

این روحانی اهل سنت با اشاره به جایگاه امام رضا(ع) در بین خانواده های ترکمن، افزود: خانواده های ترکمن سالی یک تا ۲ بار به زیارت حرم مطهر امام رضا (ع) مشرف می شوند و زوج های جوان نیز در اولین سفر مشترک خود پابوس امام رضا (ع) و امام رئوف مشرف رفته و برای خوشبختی خودشان دعا می کنند.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عالمان اهل سنت به نام حاکم نیشابوری به عنوان یک عالم برجسته مشهور زمان خود در مورد فضیلت امام رضا (ع) در کتاب تاریخ نیشابور آورده است، «امام رضا(ع) که رضوان خدا بر او باد، فرموده است: هر کس مرا با وجود دوری دیارم زیارت کند، در روز قیامت در سه مرحله نزد او می آیم تا اینکه از وحشت و هراس آن مکان نجاتش بدهم. اول هنگامی که نامه اعمال به دست راست و چپ پراکنده می شود. دوم در زمان پل صراط و سوم در نزد میزان اعمال».

آخوند ایمری ادامه داد: با گشت و گذار در کوچه و خیابان و شهر و روستاهای ترکمن نشین، متوجه می شوید که اسم بسیاری از ترکمن ها به نام های؛ محمد رضا، علی رضا، مشهد دردی، مشهد بردی، مشهد بی بی، مشهد تاج و امثال این است و این اسامی نشان دهنده این است که اهل سنت و به خصوص ترکمن ها حرمت ویژه ای برای امام رضا (ع) و سایر امامان قائل هستند.

وی اظهارداشت: عبدالرحمان جامی شاعر، ادیب و صوفی نامدار حنفی مسلک اهل سنت در مورد امام رضا (ع) ابیاتی سروده است و همچنین درجلد هشتم تفسیر روح البیان در حدیثی از پیامبر (ص) آمده است، هر مسلمانی که در راه محبت به اهل بیت (ع) از دنیا برود همانند این است که شهید از دنیا رفته است.

مبلغ تقریبی شهرستان گنبدکاووس گفت: اهل سنتی که حتی یک نفر از اهل بیت پیامبر (ص) را قبول نداشته باشد را از اهل سنت و جماعت نمی دانیم.

کد خبر 1762921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha