خدام حضرت معصومه(س) از راه دور برای چشم به راهی ها، امید آوردند

به مناسبت دهه کرامت، جمعی از خادمان حرم حضرت معصومه(س) جهت توفیق خدمتی دیگر به بهانه گرامیداشت این ایام، با شور و معرفت و احساس مسئولیت خود، برای نخستین بار مهمان مردم شهرستان دارالمصلین خراسان شمالی شدند.

خبرگزاری شبستان-خراسان شمالی؛ فاطمه مقدسی باجگیران

به مناسبت دهه کرامت، جمعی از خادمان حرم حضرت معصومه(س) جهت توفیق خدمتی دیگر به بهانه گرامیداشت این ایام، با شور و معرفت و احساس مسئولیت خود، برای نخستین بار مهمان مردم شهرستان دارالمصلین خراسان شمالی شدند.خادمانی از خطه مودت و مهربانی، عشق و دوستی که با خود پیام مهر، صبر، دلدادگی و محبت را به ارمغان آوردند. آری خدام حرم حضرت معصومه(س)دوشنبه شب با همراه داشتن پرچم متبرک رضوی مسجد مسلم بن عقیل(ع) را از برکت وجودی خدام و عطر حرم مطهر بهره‌مند کردند.

با قدوم پربرکت آنان جای جای شهر و کوچه و خیابان های اطراف عطر و بوی معصومی به خود گرفت و با حضور خدام نورانی و عطرآگین شد، هرجا که خدام حضور پیدا می کنند، دلها به سمت مهربانی ها پر می زند و قلب ها، آکنده از شور و عشق ائمه اهل بیت(ع) می شود.

بوی اسپند تمام فضا را پر کرده، از دور و نزدیک، پیر و جوان، مرد و زن برای استشمام عطر معصومی آمدند، دوان دوان خود را به جمعیت رسانده و تک تک بر پرچم شفاعت و متبرک بوسه می زنند.

چه شور و اشک های پر احساسی که با دیدن خادمین و گرفتن نبات تبرکی از آنها به وجود آمد و چه لحظه های شیرین دلدادگی که با مداحی خادمین رخ داد، انگار اهالی این منطقه محروم شیروان خود را در جوار حرم احساس می کردند و اینگونه با دلی شکسته راز و نیاز کردند.

در این روز صحنه و سوژه های جالبی در قاب شکار خبرنگاران و زیر دوربین عکاسان حاضر قرار گرفت که توجه همه را به خود جلب کرد، زیر هوای ابری اردیبهشت ماه حضور پرجمعیت اقشار مختلف مردم و مسئولان و استقبال بی نظیر از مهمان معصومی.

در گوشه ای از خیابان خواهر شهیدی سالخورده، با احساس بوی پرچم و عطر دل انگیزش بعد از مدت ها و چشم انتظاری برای دیدن این صحنه با چشمانی گریان اشک های خود را با گوشه روسری خود پاک می کند و هق هق کنان با دستان بلند کرده به سوی آسمان مشغول دعا هست و آهی سر می دهد که در این دیار باقی مانده مفتخر دیدن خدام حرم معصومی شده است.

همچنین ورودی درب مسجد که آکنده از ازدحام و جمعیت است و تمام فضا معطر به صلوات فرستادن حاضرین شده، محمدرضا پسر بچه ی هشت ساله معلول ویلچرنشین که قادر به تکلم نمی باشد با جمع کردن گردن خود به یک سمت و قراردادن دست چپ بر زیر چانه اش از مادرش که همراه وی است می خواهد او را به سمت خدام ببرد.

چه صحنه غم انگیزی همه مردم و خدام را به سمت خود جلب کرده، زیباتر از همه اینکه خدام حرم معصومه(س) شتاب کرده و پیش قدم شدند و احساس مسئولیت کردند تا خود به استقبال پسربچه بروند.

با بوسه یکی از خادمان بر پیشانی پسربچه و دست نوازش کشیدن بر سر وی، بغض و سکوت مادر محمدرضا شکسته شد و با صدای بلند گریه با دو دست محکم بر پرچم بوسه می زند و آن را ر روی تمام صورت خود می چرخاند.

مادر محمدرضا از شدت پا درد روی زمین می نشیند و گریه کنان به خطاب به خدام می گوید: خیلی وقت بود دلم هوای زیارت کرده بود، عجیب دلتنگ شده بودم و در این ایام بزرگ از خداوند آرامش و زیارت حضرت معصومه(س) را طلب کردم که امروز با حضور شما کمی آرام گرفتم و فهمیدم خدا به ندای دلم پاسخ داده است.

وی می گوید: شنیده ایم که هرگاه به امامی سلام بدهیم، خودِ امام پاسخ خواهند داد، پس این چشم های اشکبار ما و این دست های کارگری و چروکیده و شفاعت بی انتهای شما...

خادمان حرم مطهر رضوی با برشمردن اینکه ماه ذی‌القعده که در آن تولد و شهادت امام رأفت و رحمت در اول و بیست‌ وسوم آن به روایتی به عنوان روز شهادت و زیارتی امام هشتم بیان شده، این ماه را ماه امام رضا(ع) نامیدند و تصریح کردند که دهه اول آن از میلاد حضرت معصومه(س) تا میلاد شمس‌الشموس دهه کرامت نامیده شده است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان شیروان گفت: حضور چهار نفر از خدام حرم حضرت معصومه(س) برای نخستین بار در این شهرستان توسط دعوت این اداره انجام شد.

حجت الاسلام محمد معلم در گفت و گو با خبرنگار این رسانه اظهارکرد: هدف از دعوت این خدام جهت آشنایی با مناطق محروم و گرداندن پرچم حضرت معصومه(س) بین اهالی این مناطق بود.

وی تقویت فرهنگ زیارت از راه دور و ایجاد شور و نشاط معنوی، ترویج شعائر و تقویت محبت اهل‌بیت(ع) در بین اقشار مختلف مردم را از دیگر اهداف کاروان عنوان کرد و افزود: خدام خود را برای بازدید از مکان هایی قرار می دهند که افراد امکان تشرف به حرم  را به دلایل شرایط جسمانی و یا عوامل مختلف ندارند.

 این کاروان متشکل از دو خادم، یک روحانی و یک مداح به همراه پرچم متبرک و نذورات آستان مقدس حرم حضرت فاطمه معصومه (س) بودند.

خدام حرم حضرت معصومه(س) قبل از حضور در جمع مردم در محل مسجد، به دیدار مددجویان زندان شیروان رفتند.

روز اول تا یازدهم ذی‌القعده، مصادف با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) تا ولادت امام رضا (ع) در تقویم رسمی کشور به عنوان دهه کرامت نام‌گذاری شده است.

کد خبر 1763431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha