ترغیب نسل جدید به کتابخوانی نیاز به کار رسانه ای قوی دارد

نویسنده کتاب کودک و نوجوان تصریح کرد: برای این که نسل جدید ترغیب به کتابخوانی شود، باید کار رسانه ای قوی و تأثیرگذار در این باره انجام دهیم.

حجت الاسلام غلامرضا حیدری ابهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به حضور قابل توجه مردم و خانواده ها در نمایشگاه کتاب تهران ابراز داشت: باید کاری کنیم که خرید کتاب و توجه به مقوله کتابخوانی منحصر به ایام نمایشگاه و یا هفته کتاب نشود بلکه در طول سال به یک فرهنگ عمومی و رایج تبدیل گردد.

نویسنده کتاب کودک و نوجوان  افزود: یکی از نشانه های مهم رشد و توسعه فرهنگی یک جامعه، توجه به مساله کتاب و کتابخوانی است و این که خانواده ها در همه حال خود را نیازمند به کتاب و مطالعه بدانند.

وی گفت: نسل جدید اگر تشویق و ترغیب به خواندن کتاب شود و این مساله به یک عادت در زندگی آن ها تبدیل شود، جامعه شاهد اتفاقات خوب و مبارکی خواهد بود چه آن که در این صورت شاهد خلاقیت و مسئولیت پذیری بیشتری خواهیم بود.

نویسنده کتاب کودک و نوجوان خاطرنشان کرد: ما در همین راستا باید به دنبال انجام کارهای رسانه ای قوی و اثرگذار باشیم و این که تولیدات محتوای رسانه ای ما با رویکرد ایجاد انگیزه در بین بچه ها برای کتابخوانی باشد.

وی بیان داشت: انس و الفت با کتاب از نشانه های جامعه خوشبخت و سعادتمند است کما این که در آموزه های دینی ما نیز بر اهمیت کتاب و مطالعه بسیار تأکید شده است.

کد خبر 1763520

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha