مسجد تراز نیازمند امام جماعت فرهیخته/ ایثار و ایستادگی خانواده شهدا پشتوانه اصلی انقلاب

آیت الله نورمفیدی گفت: آبادی مسجد نیاز به یک امام جماعت فرهیخته، عالم عادل، متخلق و دارای روابط اجتماعی خوب است که باعث حل بسیاری از مشکلات می شود.

آیت الله سیدکاظم نورمفیدی در گفتگوی اختصاصی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان گلستان گفت: مسجد خانه خدا و محل عبادت مسلمانان است و کسانی که ایمان به خدا دارند برای مسجد احترام قائل هستند.

نماینده ولی فقیه در گلستان با بیان اینکه در اسلام مسجد فقط محلی برای عبادت نیست، افزود: مسجد محلی برای تعلیم و تعلم، کلاس های درس و آموزش قرآن و احادیث نبوی است.

وی با اشاره به جایگاه بسیار رفیع مساجد، ادامه داد:همه ما برای مسجد احترام قائل باشیم، دل انسان خانه خداست و این دل ها برای پاک شدن به مسجد می روند.

مسجد تراز اسلامی نیازمند امام جماعت فرهیخته و متخلق است

آیت الله نورمفیدی اظهارداشت: مسجد محلی برای تطهیر ظاهر و باطن دل انسان است و با عبادت، نماز، دعا و توجه به قرآن، دل و خانه انسانی خدا را پاک می کند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران از مساجد شروع شد، گفت: مساجد سنگر هستند و قبل از انقلاب هم سنگر بوده اند و اگر هم قرار است فعالیتی انجام شود باید از طریق مساجد صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان در خصوص رسیدن مساجد به تراز اسلامی، افزود: همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ آبادی مسجد نیاز به یک امام جماعت فرهیخته، عالم عادل، متخلق و دارای روابط اجتماعی خوب است که باعث حل بسیاری از مشکلات می شود.

وی با اشاره به نقش و جایگاه بالای امام جماعت در مساجد، گفت: باید امام جماعت مساجد انسان دانش آموخته و فاضلی باشند و از نظر اخلاقی، مردمی باشد تا بتواند مسجد را به بهترین شکل مدیریت کند.

آیت الله نورمفیدی افزود: مساجدی که مرکز اجتماع مردم است باید از امامانی با شرایط علمی، عملی و اخلاقی برخوردار باشند تا کارهای بسیاری در آن انجام شود.

وی تاکید کرد: باید در مساجد از روحانیونی که از سواد کافی و مدیریت فرهنگی بهره مند باشند، استفاده کرد.

نماینده ولی فقیه در گلستان با اشاره به نقش شهدا در نظام، گفت: روحیه ایثار، شهادت، ایستادگی و صبر خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی است.

وی، امنیت و صلابت امروز کشور و عزتمندی ایران در سطح جهان را مرهون رشادت ها و از خودگذشتگی شهدا بیان کرد و افزود: باید زندگی شهدا الگوی همگان قرار گیرد.

آیت الله نورمفیدی با اشاره به فرمایشات امام(ره) مبنی بر اینکه خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان «چشم و چراغ این ملت هستند»، گفت: همه مسئولان و خادمین نظام وظیفه دارند که خانواده های شهدا، ایثارگران و جانبازان را مورد توجه و احترام قرار دهند و در راستای رفع مشکلات آنها تلاش کنند.

وی گفت: خانواده های شهدا با تربیت فرزندانی مسجدی و ولایتمدار، نقش مهمی در پایداری نظام داشته و دارند.

نماینده ولی فقیه در گلستان خاطرنشان کرد: اعزام بچه های مسجدی به جبهه و جنگ برای مقابله با دشمن، خود نشان دهنده حرکت جهاد فی سبیل الله  است.

کد خبر 1763692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha