وحدت و همدلی بین ارکان مسجد رسالت امام‌ جماعت است

حجت الاسلام نوفرستی ایجاد وحدت، همدلی، و انسجام بین ارکان مختلف در مساجد را از رسالت پیش رو روحانیت مساجد برشمرد و گفت: برای ایجاد ارتباط نسل جوان با مساجد، باید به جوانان، نوجوانان اعتماد کرد و با میدان دادن به آنها و فراهم کردن فرصت‌ها، از آن‌ها پشتیبانی کرد.

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی- قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به کارکردهای مختلف مساجد اعم از اقامه نماز، کمک به محرومان، پناه و مأمن محرومان اظهارکرد: در زمان انقلاب و دفاع مقدس، قیام اِلی الله و همراهی مردم با امام راحل با محوریت ائمه جماعت مساجد انجام می‌شد.

وی با بیان اینکه در زمان انقلاب مانند امروز فضای مجازی، رسانه ها و...  نبود، از مساجد به عنوان پایگاه رسانه نام برد و افزود: در آن برهه زمانی مردم اطلاعات خود را از وضعیت انقلاب، پیام های امام راحل و... از طریق مسجد متوجه شده و مسجد، محوری برای دریافت اطلاعات بود.

حجت الاسلام نوفرستی با بیان اینکه هر چه داریم از برکات مسجد است، گفت: مساجد از گذشته پایگاه‌های قرآنی بوده و هستند و در مساجد آموزش های قران، محافل انس با قرآن و... برگزار می شود.

وی به نقش مساجد، پایگاه‌های بسیج به عنوان پایگاه‌های مورد نیاز انقلاب اشاره کرد و یادآورشد: این مهم نه تنها در دوران پیروزی انقلاب، بلکه بعد از پیروزی انقلاب هم مشهود است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گریزی به تشکیل بسیج و سپاه قبل از آغاز جنگ تحمیلی زد و گفت: پایگاه‌های مقاومت بسیج مساجد در حفظ انقلاب و شناسایی و تربیت نیروهای مؤمن، متدین به انقلاب و نظام نقش مؤثری ایفا کرده‌اند.

وی یادآور شد: در زمان دفاع مقدس مساجد و پایگاه‌های بسیج، محلی برای ثبت نام نیروهای رزمنده برای اعزام به جبهه‌ها بود و نیروهای ثبت نام کرده، پس از فراگیری آموزش‌های اولیه در مساجد، به جبهه ها اعزام می شدند.

حجت‌الاسلام نوفرستی از ائمه جماعت، هیأت امنا، کانون فرهنگی و هنری مساجد، پایگاه‌های بسیج و... در مساجد به عنوان ظرفیت مهم نام برد و گفت: امام جماعت باید از این ظرفیت‌ها پشتیبانی کرده و آن‌ها را هدایت کند.

وی ایجاد وحدت، همدلی، و انسجام بین ارکان مختلف در مساجد را از رسالت پیش رو روحانیت مساجد برشمرد و افزود: برای ایجاد ارتباط نسل جوان با مساجد، باید به جوانان، نوجوانان اعتماد کرد و با میدان دادن به آنها و فراهم کردن فرصت‌ها، از آن‌ها پشتیبانی کرد.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گریزی به کمک های مردم در زمان دفاع مقدس، اعم از جمع آوری اقلام مورد نیاز جبهه ها مانند پوشاک، دارو و.. زد و گفت: در زمان دفاع مقدس با مدیریت و هدایت پزشکان متعهد در مساجد، اقلام دارویی از منازل جمع آوری و پس از تأیید و بسته بندی به جبهه ها منتقل می شد.

حجت الاسلام نوفرستی تأکید کرد: هر چه داریم از ولایت مداری، تربیت اسلامی، انس با قرآن، حل مشکلات مردم، دفاع از نظام و انقلاب و... همه از برکت مساجد است.

وی هدایت و حمایت را از رسالت‌های جامعه روحانیت را برشمرد و با اشاره به تلاش و توطئه دشمنان نظام برای کم رنگ کردن نقش مساجد، افزود: باید با هدایت‌های انقلاب و ولایت از بروز اختلافاتی که باعث دور شدن دل‌ها می‌شود جلوگیری کرد.

وی تأکید کرد: معتقدم اگر دوباره شرایطی مانند جنگ تحمیلی به وجود آید باز هم جوانان امروز، با توجه به داشتن بصیرتی بالا و آماده بودن زیرساخت‌ها، مانند جوانان دفاع مقدس در صحنه حضورپررنگی خواهند داشت.

کد خبر 1763695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha