صلح یاران شهرستان کامیاران تجلیل شدند/فعالیت ۱۴ هیات صلح مساجد در کامیاران

صلح یاران شهرستان کامیاران در نخستین همایش صبر این شهرستان تجلیل شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، مهدوی رئیس دادگستری شهرستان کامیاران در این همایش با بیان اینکه به منظور ترویج فرهنگ صلح و سارش تفاهمنامه های متعددی با اداراتی از جمله کمیته امداد، بهزیستی، مرکز بزرگ و غیره منعقد شده است، اظهار کرد: سال گذشته ۳۱ هیات صلح روستایی در کامیاران تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: در این هیات‌ها ۱۱۵ نفر فعال هستند و همچنین ۹ هیات صلح اداری و ۱۴ هیات صلح مساجد نیز در این مدت تشکیل شده است.

رئیس دادگستری کامیاران بیان کرد: افرادی که در ستاد صبر شهرستان فعالیت می‌کنند در قالب صلح یار، همیار صلح و سفیر صلح نقش موثری در ترویج  صلح و سازش در جامعه دارند و در این میان نقش ماموستایان و متنفذین دینی و مذهبی بسیار محوری است.

وی یادآور شد: در سال گذشته ۶۱۴ پرونده حقوقی و کیفری به صلح یاران ارجاع داده شده است که از این تعداد ۳۵۰ پرونده به صلح و سازش منجر شده است.

مهدوی اضافه کرد: ۲ پرونده حقوقی با موضوع تقسیم ترکه به ارزش ۸۰ میلیارد و ۶۰ میلیارد تومان با همت صلح یاران ودر قالب پویش «به احترام حضرت علی (ع) می بخشم»، به سازش منجر شد.

رئیس دادگستری کامیاران یادآور شد: در قالب پویش مذکور، سال گذشته پرونده اختلاف اهالی روستای سرریز از توابع کامیاران پس از ۵ سال با تلاش‌های صلح یاران مختومه شد.

کد خبر 1763723

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha