ترویج الگوی فرزندآوری در کشور ضرورت دارد

حجت الاسلام غبیشاوی، بر لزوم ترویج الگوی فرزندآوری در کشور تاکید کرد و گفت: افزایش جمعیت و رشد فرزندآوری موجب قدرت اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، «حجت الاسلام عبدالحسین غبیشاوی» ظهر امروز (جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه) در آئین عبادی سیاسی خطبه های این هفته نماز جمعه آبادان که در مصلای ثامن الائمه (ع) این شهر برگزار شد، ضمن تبریک فرارسیدن دهه مبارک کرامت و همچنین با گرامیداشت سوم خرداد، سالروز فتح خرمشهر اظهار کرد: این روز در تاریخ جنگ تحمیلی هشت ساله و دفاع مقدس بی‌نظیر بود و درس عبرت تاریخی به دشمنان داد.

خطیب نماز جمعه آبادان، عملیات فتح خرمشهر را نقطه عطفی در عملیات‌ها و مبارزه رزمندگان ایران اسلامی و دفاع مقدس دانست و افزود: این عملیات منجر به افزایش خودباوری و اعتماد به نفس بیشتر رزمندگان اسلام شد.

وی با بیان اینکه اخلاص در عمل رمز موفقیت در عملیات آزادسازی خرمشهر بود، تصریح کرد: فتح خرمشهر نشان داد که وقتی اخلاص در عمل وجود داشته باشد می‌توان با دست خالی در مقابل همه استکبار جهانی پیروز شد.

حجت الاسلام غبیشاوی، همچنین در بخشی از سخنان خود به بحث پیری جمعیت در کشور نیز اشاره کرد و ابراز داشت: توجه به افزایش جمعیت از سال‌های گذشته مطرح است و رهبر معظم انقلاب نیز به این مهم تاکید جدی دارند.

وی پیری جمعیت را عامل بزرگترین آسیب به یک جامعه عنوان کرد و گفت: پیری جمعیت مسیرهای رسیدن به رشد و پویایی را در آن جامعه کاهش می‌دهد.

امام جمعه آبادان بر لزوم ترویج الگوی فرزندآوری در کشور تاکید کرد و ادامه داد: افزایش جمعیت و رشد فرزندآوری موجب قدرت اقتصادی و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی همچنین افزایش جمعیت را از مؤلفه‌های مهم سیاسی، اقتصادی و اجتماعی برای هر کشور برشمرد و اضافه کرد: رشد جمعیت در ایران سال‌ها است که اوضاع خوبی ندارد و فرصت پنجره جمعیتی، فرصتی چندساله است که باید از آن برای افزایش جمعیت و درگیر نشدن در چاله جمعیتی استفاده کرد.

حجت الاسلام غبیشاوی، نیروی جوان را لازمه پویایی و توسعه پایدار در کشور خواند و بیان کرد: این قشر سنی، امید به موفقیت را در جامعه زنده نگه می‌دارد.

کد خبر 1763863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha