نیروی انتظامی باید جلوی افراد بی‌حجاب به قدمگاه امام رضا (ع) را بگیرد

امام جمعه موقت مارگون ضمن تاکید بر ضرورت اجرای مطلوب طرح نور در شهرستان مارگون، گفت: نیروی انتظامی جلوی افراد بی‌حجاب به قدمگاه امام رضا (ع) را بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام «کاظم رضایی اصیل» ظهر امروز در نماز جمعه مارگون ضمن توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، دوری از گناه و معصیت، موضوع خطبه نخست را به وظایف ما منتظران نسبت به امام زمان (عج) ختصاص داد و اظهار کرد: طبق روایات امام عصر (عج) چون خلیفیه الله و جانشین خداوند بر بندگان است یک وظایفی مثل واسطه بین خداوند و بندگان، راهنمایی بندگان به صراط مستقیم و... است.


امام جمعه موقت شهرستان مارگون با اشاره به اینکه ما به عنوان منتظران در مقابل ایشان هم وظایفی داریم، گفت:«عَارِفٌ بِأُولاکَ وَ أُخْرَاکَ» یعنی شناخت نسبت به اینکه تو امام زمانی، معرفت یعنی همان که ابوذر داشت مقداد، مالک و سلمان داشتند»، ما باید بدانیم امام زمانمان چه کسی بوده؟ الان چه کار می‌کند وقتی تشریف می‌آورند چه می‌شود؟.


 وی با بیان اینکه ما باید در رابطه با این امام حداقل دو کتاب بخوانیم، افزود: در روایتی پیامبر خدا (ص) می‌فرماید:«مَنْ ماتَ وَ لَمْ یَعْرِفْ إمامَ زَمانِهِ مَاتَ مِیتَةً جَاهِلِیَّة» معرفت به امام علیه السلام یعنی زیارت جامعه کبیره، خزان العلم، معدن الرحمه، ساسه العباد ارکان البلاد، امنا الرحمن.


 حجت الاسلام رضایی اصیل ادامه داد: ما هنگام زیارت امام رضا علیه السلام در زیارت نامه‌اش می‌خوانیم «عارفا بحقه»، در زیارتنامه حضرت معصومه(س) می‌خوانیم «عارف بحقها»، از امام صادق علیه السلام سوال کردند «معرفت به امام یعنی چه؟آقا فرمودند: یعنی اینکه او را امام بدانیم».


خطیب موقت نماز جمعه شهر مارگون دومین وظیفه ما را «أَتَقَرَّبُ إِلَی اللّهِ تَعَالَی بِکَ»، یعنی توسل دانست و بیان کرد: امام صادق علیه السلام فرمودند «نحن وسیله امام راه را بلد است، آبرو دارد در پیشگاه الهی، کعبه و سنگ بهانه است که ره گم نشود، حاجی احرام دگر بند ببین یار کجاست.»


وی ضمن تاکید بر اینکه ما باید منتظر ظهور، تابع و پیرو امام عصر(عج) باشیم، یادآور شد: امام صادق علیه السلام فرمودند: «هرچه کار خوب است مربوط به ما و هرچه کار بد است، از دشمنان ماست».


حجت الاسلام رضایی اصیل صله رحم، خمس دادن، حجاب و راستگویی را خوب دانست و گفت: از طرفی قطع رحمف بی‌حجابی، دروغگویی و غیبت بد هستند.


امام جمعه موقت شهرستان مارگون در خطبه دوم نماز جمعه امروز ضمن تبریک دهه کرامت، ادامه داد: دهه کرامت از میلاد با سعادت حضرت معصومه سلام الله علیها آغاز و با میلاد شمس الشموس، انیس النفوس، ثامن الحجج، ضامن آهو علی بن موسی الرضا علیه السلام روز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه مصادف با ۱۱ ذیقعده به پایان می‌رسد.


وی به فرموده ای از امام رضا علیه السلام مبنی بر اینکه «بکوشید که زمان شبانه روز خود را به چهار قسمت تقسیم کنید» اشاره کرد و افزود: امام فرمود «زمانی برای مناجات با خدا، زمانی برای تامین معاش، زمانی را برای معاشرت با دوستان و برادران و خواهرانی که عیب‌ها و نقصان تو را به تو بازگو می‌کنند و زمانی را برای کسب لذت‌های حلال اختصاص دهید».


حجت الاسلام رضایی اصیل  ضمن تقدیر و تشکر از نیروی انتظامی که طرح بزرگ «نور» طرح حجاب و عفاف را اجرایی می‌کنند، ادامه داد: آنها با این طرح جلوی سوء استفاده اجانب برای سوء استفاده از زن و دختر ایرانی و مسلمان را می‌گیرند.


امام جمعه موقت مارگون بیان کرد: نیروی انتظامی جلوی به هم ریختن ارکان خانواده و سست شدن دین و ایمان را می‌گیرند و امیدوارم این طرح به خوبی در استان ما هم اجرایی شود.


وی ضمن گلایه از نیروی انتظامی شهرستان مارگون که چرا این طرح را در این منطقه به نحو احسن اجرا نمی‌کنند، گفت: منطقه مارگون مزین به قدمگاه امام رضا علیه السلام است و انتظاری که از نیروی انتظامی شهرستان داریم این است که جلوی افراد بی‌حجاب که گاهاً از شهرستان‌های همجوار وارد این شهر می‌شوند را بگیرند.

کد خبر 1763864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha