لزوم تزریق تسهیلات ۵۵۰ میلیون تومانی به طرح نهضت ملی مسکن بیرجند

عباس‌زاده گفت: پروژه ساخت ۲ هزار واحدی سایت زغفرانیه بیرجند با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی مشمول تزریق تسهیلات ۵۵٠ میلیون تومانی شورای مسکن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی،  علیرضا عباس‌زاده شامگاه (۲۹ اردیبهشت) ضمن بازدید میدانی از وضعیت ساخت و ساز مسکن ملی در سایت زعفرانیه بیرجند، اظهار داشت: در شهر بیرجند دو هزار و ۷۲ واحد در قالب انبوه سازان به ۶ شرکت انبوه سازی تحویل دادیم که به لحاظ پیشرفت فیزیکی ساخت پروژه انبوه سازان در کشور پیشرو است و تاکنون هم همکاری متقاضیان مسکن در بخش آورده سهم و هم مشارکت بانک مسکن خوب بوده است. 

وی از پیشرفت فیزیکی ۶٠ درصدی پروژه مسکن ملی بیرجند خبر داد و افزود: پیش بینی می شود تا دهه فجر امسال بتوانیم 2 هزار واحد را به متقاضیان تحویل بدهیم. 

وی تصریح کرد: برای تامین تسهیلات بانکی به ویژه بانک مسکن از ابتدای امسال با مشکلاتی همزمان با کل کشور در طرح نهضت ملی مسکن مواجه بودیم که رفع مشکل تسهیلات مسکن ملی پیگیری لازم انجام می شود. 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه برای پروژه های با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی تسهیلات از ۳۵۰ میلیون به ۵۵۰ میلیون افزایش پیدا کرد، گفت: ما در محدوده این ۶۰ درصد هستیم و باید این تسهیلات به پروژه طرح نهضت ملی ما تزریق شود. 

وی عنوان کرد: اگر شرایط کار کارگاهی و نحوه چینش واحدها و آماده‌سازی سایت پراکنده زعفرانیه به ما اجازه دهد و مشکلی برای بهره برداری وجود نداشته باشد، تلاش می کنیم ۵۰۰ واحد را تا هفته دولت تحویل متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بدهیم.

عباس زاده تصریح کرد: این امکان برای مردم فراهم کردیم تا متقاضیان بیرجند در شهر خوسف زمین ویلایی دریافت کنند، همچنین به زودی تعداد روستاهای اطراف بیرجند هم برای واگذاری به مردم تعیین تکلیف خواهد شد. 

وی ادامه داد: پنج هزار واحد به صورت ویلایی در روستاهای اطراف بیرحند به زودی تعیین تکلیف می شوند که یک گام بلند برای تامین مسکن مردم است.

کد خبر 1764103

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha