آخرین اخبار از وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور/گزینه‌های محتمل

بالگرد حامل رئیس‌جمهور در منطقه عمومی ورزقان دچار سانحه «فرود سخت» شده است. 

به گزارش خبرگزاری شبستان، عصر امروز هلی‌کوپتر حامل رئیس‌جمهور به دلیل مه‌آلود بودن هوای منطقه شمال آذربایجان‌شرقی بر زمین نشست و کاروان رئیس‌جمهور به صورت زمینی راهی تبریز شد. 

خبرهایی از بروز حادثه برای یکی از ۳ هلی‌کوپتر کاروان رئیس‌جمهور در فضای مجازی منتشر شده بود که یکی از نزدیکان رئیس‌جمهور این خبر را رد کرد.

رییس‌جمهور همراه با آیت‌الله آل هاشم، امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه، مالک رحمتی، استاندار آذربایجان شرقی و چند تن دیگر از همراهان در این بالگرد حضور داشتند. 

گروه‌های امدادی در مسیر اعزام به محل سانحه هستند.

برخی منابع غیر رسمی از شهادت برخی همراهان رئیس‌جمهور خبر می‌دهند، اما منابع رسمی تاکنون خبری در این مورد اعلام نکرده‌اند.

هم‌اکنون تیم‌های امدادی به محل وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور رسیدند

حدود یک ساعت بعد از زمان اعلام وقوع سانحه به امدادگران، تیم‌های امدادی به محل اعلام شده رسیدند و جست و جوها آغاز شده است.

۱۶ تیم امدادی و پهپادی به منطقه اعزام شده‌اند اما به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه، شرایط کوهستانی و جنگلی آن و همچنین شرایط آب و هوایی نامناسب بویژه مه شدید، عملیات جست و جو و نجات زمانبر خواهد بود.س

ید محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده آذربایجان شرقی گفت: بالگرد حامل رئیس‌جمهوری پس از سقوط هنوز پیدا نشده‌ است و خبری از وضعیت سلامت رئیس‌جمهور در دست نیست.

تلفن تماس امام جمعه تبریز که در بالگرد حضور داشته از دسترس خارج است.ر

براساس گزارش هایی که اهالی روستاهای اطراف محل بروز حادثه داده اند، هلیکوپتر حامل رییس جمهور و همراهانش در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه شده است.

اهالی این منطقه که در شمال ورزقان در استان آذربایجان شرقی قرار دارد گفته‌اند که ساعتی پیش صداهایی در این منطقه شنیده شده است.ب

بیش از ۲۰ تیم امداد و نجات با تجهیزات کامل از جمله پهپاد و سگ‌های زنده‌یاب به منطقه اعزام شده‌اند و در کنار آنها گروه‌هایی از تکاوران و نیروهای مخصوص نیروهای مسلح نیز برای کمک به عملیات جستجو در منطقه حضور دارند.

 به دلیل صعب‌العبور بودن منطقه و همچنین شرایط جوی نامساعد بویژه مه غلیظ در منطقه عملیات جستجو و نجات زمانبر است.

محل دقیق سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور مشخص شد

🔹محل سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان در اطراف روستای اوزی واقع در جنگل‌های ارسباران بوده و تیم‌های امدادی به محل سانحه گسیل شده‌اند.

منطقه وقوع سانحه از مناطق صعب، العبور است و همین مسئله نیروهای امدادی را با دشواری‌هایی روبرو کرده است.

رئیس سازمان هلال احمر کشور عازم تبریز شد

کولیوند به همراه بابک محمودی، رئیس سازمان امداد برای قرار گرفتن از روند جستجوی بالگرد حامل رئیس‌جمهور عازم تبریز شد. 
 
با دریافت گزارش وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس جمهور، تیم‌های امدادی به همراه پهپادها و دیگر تجهیزات لازم از سوی جمعیت هلال‌احمر به محل اعزام شده‌ و در حال جست‌وجو هستند. 
 
محل وقوع حادثه در محدوده ورزقان اعلام شده است. این محل جنگلی، صعب‌العبور و در حال حاضر مه‌آلود است.

امدادگران اورژانس به صورت زمینی در حال جست‌وجو برای یافتن محل حادثه هستند

سخنگوی اورژانس: تیم‌های امدادی اورژانس شامل تکنسین و پزشک در محل حادثه حضور دارند. ۸ دستگاه آمبولانس به ورزقان اعزام شده است.

یک بالگرد اورژانس هم اعزام شد که به دلیل مه شدید نتوانست فرود بیاد و مجبور به بازگشت شد.

امدادگران اورژانس نیز به صورت زمینی در حال جست و جو و یافتن محل حادثه هستند.

مه در منطقه به قدری شدید است که میدان دید را کاهش داده است.

هوا در منطقه محل حادثه رو به تاریکی و سردی رفته است؛ این شرایط پیدا کردن بالگرد را سخت‌تر کرده است.

۴۰ گروه واکنش سریع در حال جستجو برای یافتن بالگرد رییس‌جمهور هستند.

بنابر اعلام سخنگوی دولت، معاون اجرایی و تعدادی از اعضای هیأت دولت عازم آذربایجان شرقی هستند.

دعای مردم ایران برای سلامتی رئیس‌جمهور محبوب و هیات همراه

خبر سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور و همراهانشان در منطقه ورزقان آذربایجان شرقی موجی از نگرانی و ناراحتی را در میان مردم ایران ایجاد کرده است. 

آیت‌الله رئیسی از روسای جمهور محبوب، بااخلاص و انقلابی کم‌نظیر پس از انقلاب اسلامی است و همین امر موجب شده است که قاطبه مردم ایران برای سلامتی ایشان و هیات همراه دست به دعا و استمداد از خداوند بردارند.

کوهنوردان به کمک نیروهای امدادی رفتند

آخرین وضعیت بالگرد رئیس جمهور: به شدت هوا مه‌آلود است و کار امداد و نجات با سختی انجام می‌شود شرایط دست به دست هم داده است تا هنوز اطلاع موثقی از محل سقوط و حادثه‌ای که برای بالگرد رئیس‌جمهور رخ داده است به دست ما نرسد.

گروه‌های جدید امدادی و کوهنوردان برای یافتن محل بالگرد رئیس‌جمهور آمدند و همه امکانات فراهم است.

به دلیل بدی شرایط جوی جست‌وجوها را نمی‌توان با بالگرد انجام داد و شرایط جوی امکان پرواز بالگردها وجود ندارد و این عملیات باید به صورت زمینی انجام شود و این مسئله باعث شده عملیات با مشکل و کندی مواجه شود.

همه گزینه‌های محتمل در مورد فرود سخت بالگرد رئیس‌جمهور

بدلیل شرایط سخت آب و هوایی در منطقه‌ای که بالگرد رئیس جمهور فرود سخت داشته است، تنها مسیر دسترسی به محل سانحه، اعزام تیم‌های زمینی است. 

بدلیل کوهستانی بودن منطقه و عوارض طبیعی، ارتباط مخابراتی با تیم همراه رئیس‌جمهور تقریبا امکان‌پذیر نیست.

پرواز شناسایی پهپادها نیز بدلیل مه غلیظ در منطقه نمی تواند کمک شایان توجهی به عملیات تیم‌های امدادی کند.

در صورتی که بدلیل کاهش شدید دید افقی، خلبان با تصمیم خود و برای تامین امنیت بالگرد، اقدام به فرود اضطراری در منطقه کرده باشد به صورت طبیعی آسیب به بالگرد نباید جدی بوده باشد. البته احتمال تاثیر گذاری عوامل جوی و محیطی بر فرود سخت بالگرد نیز وجود دارد که قطعیت آن صرفا با حضور تیم‌های امدادی در منطقه مشخص خواهد شد.

عدم امکان ارتباط با همراهان رئیس جمهور کاملا طبیعی بوده و نمی تواند نشان دهنده شرایط نامناسب در محل فرود باشد.

تاکنون هیچ گزارشی مبنی بر شنیده شدن صدای انفجار و یا آتش سوزی در منطقه فرود سخت دریافت نشده که این موضوع از سلامتی نسبی بالگرد و سرنشینان آن خبر می‌دهد.

پویش استغاثه مسجدی‌ها برای سلامتی رییس‌جمهور

در پی وقوع سانحه برای هلی‌کوپتر حامل رییس جمهور مساجد و مسجدی ها در سراسر کشور پویش استغاثه و دعا برای سلامتی رییس‌جمهور و همراهان را اجرا می کنند.
 

این گزارش تکمیل می‌شود.

کد خبر 1764278

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha