حضور باشکوه مردم در تشییع «شهدای خدمت» وظیفه مسئولین را سنگین تر کرد

آیت الله نورمفیدی گفت: عشق و علاقه مردم به مسئولین خدمتگزار صادق و دلسوز خودشان در مراسم تشییع در تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد دیده شد و مسئولیت همه مسئولین را سنگین تر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ۴ خرداد) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان گفت: روزهای گذشته مصیبتی را که برای نظام مقدس اسلامی و ملت ایران پیش آمد خیلی غمبار بود، نظام مقدس اسلامی و ملت ایران رئیس جمهوری را در چهره شهادت دیدند که قبلا او را همیشه در چهره خدمت، دلسوزی، سر زدن به مردم و محرومین و آن لباس و چهره دیده بودند.

امام جمعه گرگان با اشاره به حضور مردم در مراسم تشییع این شهدای خدمت، افزود: انصافا ملت ایران نشان دادند که خدمتگزاران و مسئولین خدوم خود و دلسوزان خدمت به جامعه و کسانی که برای خدمت به مردم صادق هستند را از صمیم قلب دوست دارند.

وی ادامه داد: دشمن بسیار تلاش کرد تا این دلبستگی و وابستگی خدمتگزاران دلسوز را نشان ندهد یا بپوشاند ولی این حضور آنقدر گسترده، با هیجان، عشق و شور بود که هر کاری کردند روی آن را بپوشانند، نتوانستند.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه این عشق و علاقه مردم به مسئولین خدمتگزار صادق و دلسوز خودشان و آنچه را که در چند روز در تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد دیده شد مسئولیت همه را سنگین تر می کند، گفت: این اقبال و حضور باشکوه مردم درسی برای همه مسئولین است که هر کسی که در جایگاه خودش این خصوصیات اخلاقی را داشته باشد، در دل مردم خواهد رفت و مردم او را دوست خواهند داشت و مخفی هم نمی ماند.

وی با اشاره به آغاز مجلس دوازدهم از هفته آینده، افزود: مجلس شورای اسلامی مرکز قانونگذاری برای کل مسائل کشور است که امیدواریم محور کار و تمام هم و غم مجلس شورای اسلامی جدید، حل مشکل اقتصادی و معیشتی مردم باشد.

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارداشت: این شرایط چند روز کشور، مسئولیت مسئولین را سنگین تر کرده است و مبارزه با فساد که سر سلسله کارها و زحمات رئیس جمهور شهیدمان دکتر رئیسی بود. ایشان نه تنها با معلول مبارزه کردن بلکه به دنبال منفذهای ورودی فساد بودند.

وی ادامه داد: مردم برای همین مسئله این همه عرض ارادت کردند و خواسته آنها این است که تمام هم و غم مسئولین مبارزه با فساد و حل مشکلات اقتصادی باشد.

آیت الله نورمفیدی گفت: همان طور که مقام معظم رهبری امسال را به نام «جهش تولید و مشارکت مردم» نامگذاری کردند،  پیام بسیار مهمی است و یک دنیا در آن مطلب و حرف وجود دارد و باید حل شود.

وی اظهارامیدواری کرد: خداوند همه این شهدا را در جوار قرب، رحمت و رضوان خودش قرار دهد.

امام جمعه گرگان با اشاره به ایام حج و اعزام زائران خانه خدا و بیت الله الحرام، خطاب به براداران و خواهرانی که امسال توفیق زیارت خانه خدا را دارند، تاکید کرد: ممکن است این سفر فقط یکبار برای شما پیش آید، شما در این سفر مهمان خدا هستید و میزبان شما خداست، به خانه خدا وارد می شوید غیر از این هیچ چیزی مورد نظرتان نباشد،  فقط سعی کنید در این خانه دل باز شده و معرفت، محبت و بندگی خدا وارد این دل شود و اصلا خارج نشود.

وی افزود: در طواف خانه خدا لبیکی که می گویید، سعی در صفا و مروه و وقوف در معشر و ... همه اینها برای این است که در دل ها باز شود، اگر دلی بسته بوده باز شود و خدا در دل وارد شود.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه تمام سرمایه انسان این است که آدم خدا را پیدا کند، گفت: امسال هم حاجیان ما وظیفه دیگری دارند، باید صدای تمام دنیا علیه اسرائیل این کشور ظالم، غاصب، دزد، جانی و بی رحم بلند شود.

وی با تاکید بر بلند شدن صدای مسلمانان در حج، افزود: اگر صدای سه میلیون حاجی امسال علیه آمریکا، و اسرائیل و همه جانیان دنیا بلند شود، دنیا را تکان می دهد.

امام جمعه گرگان با بیان اینکه شعار لاالاالی الله، شعار توحید است که اولش کفر به طاغوت است، گفت: کنار خانه خدا جای این فریاد است و همه مسلملانان باید فریادذشان علیه این ظالمان مستکبران و به خصوص اسرائیل و آمریکا  بلند شود.

وی در ادامه به زوار خانه خدا توصیه کرد: سوغاتی های خود را از ایران تهیه کنند و جنس ایرانی بخرند که این یک نوع عبادت است و بازار کارگر و کارخانه و کارفرمای ایرانی گرم می شود.

آیت الله نورمفیدی افزود: خرید  سوغاتی خوب و مستحب است اما سعی شود این پول در همین کشور هزینه شود و به تولید داخلی، کارگر و سرمایه گذار داخلی کمک می کند.

کد خبر 1765223

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha