افتتاح ۲۲ پروژه پزشکی در مشهد

مجتمع آموزشی شهید خوارزمی (بزرگترین مجتمع آموزشی شرق کشور) با ۵۰ هزار مترمربع زیربنا و صرف ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال، به همراه ۲۱ پروژه دیگر با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسیدند.

به  گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد؛ صبح امروز جمعه (۴خرداد) مجتمع آموزشی شهید خوارزمی به عنوان بزرگترین مجتمع آموزشی شرق کشور به همراه ۲۱ طرح بهداشتی، درمانی و آموزشی دیگر شامل هشت طرح بهداشتی، ۱۱ طرح درمانی و سه طرح آموزشی و پژوهشی با زیربنایی به مساحت ۷۰ هزار و ۱۵۵ متر مربع و ۲۰ هزار و ۲۶۷ میلیارد ریال با حضور دکتر بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در قالب ادامه راه شهید خدمت، «شهید جمهور» آیت الله سید ابراهیم رئیسی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره برداری رسید. 

همچنین مراسم بهره برداری سایر پروژه های بهداشتی، درمانی و آموزشی و پژوهشی در شهرستان های قوچان، کلات، فریمان، رشتخوار و طرقبه و شاندیز از توابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد به صورت همایش مجازی برگزار شد.

افتتاح ۲۲ پروژه پزشکی در مشهد

این پژوهشگاه علوم پزشکی حضرت آیت الله رییسی است که همانند دانشگاه عمل خواهد کرد

بهرام عین اللهی در این مراسم ضمن تسلیت شهادت رئیس جمهور کشورمان اظهار کرد: ما منتظر بودیم پروژه‌های زیادی را در مشهد با حضور آیت الله رییسی افتتاح کنیم و با توجه به علاقه‌ وی در حوزه سلامت کارهای زیادی را با توصیه ایشان آغاز کردیم و به افتتاح رساندیم که خب این پروژه‌ها امروز برای اولین بار در کشور اتفاق افتاده است.

وی افزود: این اولین پژوهشگاه علوم پزشکی آیت الله رییسی است که همانند دانشگاه عمل خواهد کرد. در این پژوهشگاه انواع و اقسام امکانات برای همه رشته ها وجود دارد. ما به دنبال خدمات مرکزی هستیم، به جای اینکه هر مرکزی برای خودش امکاناتی را تهیه کند، همه این امکانات را در یک پژوهشگاه تجمیع کردیم. انواع و اقسام میکروسکوپ‌های آزمایشگاهی، آزمایشگاه‌های ژنتیک، داروسازی و دستگاه‌های پیشرفته سی تی اسکن و ... در این پژوهشگاه وجود دارد. 

وزیر بهداشت با تاکید بر این موضوع که از حضور فیزیکی رییس جمهور محروم شدیم، اما روح بلند ایشان ناظر بر ماست، ادامه داد: بر عهدی که با ایشان بستیم پایندیم و تا آخر ادامه خواهیم داد. مجتمع آموزشی پژوهشی خوارزمی در کشور بی نظیر است و دارای ۵۵ هزار متر مربع وسعت، ٩ سالن اجتماع بزرگ و ۵٠ کلاس درس است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه این طرح خوبی است که همه امکانات را در یکجا مستقر می‌کنیم، گفت: اجرای دو طرح پژوهشگاه و مجتمع آموزشی در سال ٩٨ شروع شد و امروز شاهد افتتاح آن هستیم. با حمایت رییس جمهور هزار و ٢۵٠ میلیارد تومان برای مجتمع آموزشی و هزار میلیارد هم برای پژوهشگاه هزینه شده است. 

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه ١۶ هزار تخت بیمارستان امروز افتتاح شد، ادامه داد: ١۵ هزار تخت دیگر در حال افتتاح است و ما انشالله با تمام تلاش و قدرت ادامه خواهیم داد. همچنین دو هزار و ٧٠٠ پروژه بهداشتی تاکنون افتتاح شده است و چهار هزار و ۴٠٠ پروژه افتتاح خواهد شد. 

وی تاکید کرد: طرح‌های جوانی جمعیت و سلامت خانواده از طرح‌های مهمی هستند که آنها را نیز ادامه خواهیم داد. در زمینه رشد مراکز آموزشی و پزشکی کارهای خوبی انجام شده و همچنان انجام خواهد شد.

افتتاح ۲۲ پروژه پزشکی در مشهد

۱۱۶ پروژه دیگر نیز بزودی افتتاح می‌شود

محمود محمدزاده شبستری نیز در این مراسم اظهار کرد: به مناسبت دهه کرامت ١٣٧ پروژه برای افتتاح آماده کرده بودیم و با توجه به اتفاق که پیش آمد این افتتاحیه‌ها به تاخیر افتاد.

وی افزود: امروز تصمیم گرفته شد قسمت اول پروژه‌ها با حضور وزیر بهداشت افتتاح شود تا نشان دهیم که خدمت همچنان ادامه دارد لذا امروز ٢٢ پروژه از مجموع پروژه‌ها افتتاح شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه تمرکز اصلی ما بر روی پروژه‌های آموزشی و پژوهشی است، گفت: اصلی‌ترین پروژه افتتاح بزرگترین مجتمع آموزشی خوارزمی است که از مجموع ٧ دانشکده دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۴ دانشکده عضو این مجتمع هستند و چهار هزار دانشجو در آن مشغول هستند. برای این پروژه هزار و ٢۵٠ میلیارد تومان هزینه شده است. پروژه دیگری که افتتاح شد پژوهشگاه سلامت است و این نشان می‌دهد تمرکز ما بر روی آموزش، تحقیقات، فناوری و شرکت‌های دانش بنیان است.

وی با اشاره به اینکه ١١۶پروژه دیگر باقی مانده است که انشالله چند هفته دیگر افتتاح خواهند شد، تصریح کرد: پنج هزار میلیارد تومان برای پروژه‌ها هزینه شده است.١٨۶ پروژه نیمه تمام داریم که تا پایان سال آنها را تمام خواهیم کرد.

پایان پیام/

کد خبر 1765231

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha