نشست اضطراری شورای امنیت امروز برای بررسی کشتار در رفح

شورای امنیت سازمان ملل امروز نشست اضطراری را برای بررسی کشتار اشغالگران صهیونیستی در رفح برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، منابع دیپلماتیک اعلام کرد: شورای امنیت سازمان ملل متحد امروز(سه شنبه هشتم خرداد ۱۴۰۳) نشست فوق العاده‌ای را برای بررسی وضعیت رفح در نتیجه کشتار اسرائیل در اردوگاه آوارگان فلسطینی که منجر به کشته شدن ده‌ها نفر شد، برگزار می‌کند.

منابع دیپلماتیک به الجزیره اعلام کرد: الجزایر خواستار تشکیل نشست مشورتی غیرعلنی و اضطراری امروز شورای امنیت در مورد کشتار رفح شده است.

 محکومیت‌های بین‌المللی پس از کشتار ارتش اشغالگر در شامگاه روز یکشنبه با هدف قرار دادن چادرهای آوارگان در منطقه تل‌السلطان در رفح در جنوب نوار غزه که منجر به شهادت ۴۵ فلسطینی شد، ادامه یافت.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد، حمله اسرائیل به شهر رفح در جنوب غزه را محکوم و اعلام کرد: در نتیجه این حمله دهها غیرنظامی بی گناه که تنها به دنبال پناهگاهی برای محافظت دربرابر این درگیری مرگبار بودند، به شهادت رسیدند.

 گوترش در پستی در پلتفرم ایکس نوشت: هیچ مکان امنی در غزه وجود ندارد. این جنایات باید پایان یابد.

ارتش اشغالگر اسرائیل در بیانیه ای مدعی شد که این بمباران اعضای جنبش مقاومت اسلامی (حماس) را هدف قرار داده است، اما اعتراف کرد گزارش هایی مبنی بر زخمی شدن غیرنظامیان و وقوع آتش سوزی در محل وجود دارد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، آنچه را که در رفح رخ داد، یک اشتباه فاجعه بار خواند و مدعی شد که هدف از آن کشته و زخمی شدن غیرنظامیان نبوده و بررسی خواهد شد.

کشتار در شهر رفح انتقاد شدید منطقه‌ای و بین‌المللی را از اسرائیل با اتهام سرپیچی از قطعنامه‌های مشروع بین‌المللی در میان درخواست‌ها برای اعمال تحریم‌ها و فشار بر آن برای پایان دادن به نسل‌کشی و توقف حمله به رفح برانگیخت.

کد خبر 1765766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha