تعلیق عضویت نماینده فرانسه به دلیل اهتزاز پرچم فلسطین

مجمع ملی فرانسه(یکی از دو مجلس پارلمان این کشور) عضویت یک نماینده چپ‌گرا را به مدت ۱۵ روز به دلیل اهتزاز پرچم فلسطین در مقر این مجمع به تعلیق درآورد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، مجمع ملی فرانسه(یکی از دو مجلس پارلمان این کشور) روز گذشته(سه شنبه هشتم خرداد) عضویت یک نماینده چپ‌گرا را به مدت ۱۵ روز به دلیل اهتزاز پرچم فلسطین در مقر این مجمع به تعلیق درآورد که این اقدام باعث شد روند جلسه یک ساعت مختل شود.

«سباستین دیلوگو» نماینده حزب فرانسه تسلیم ناپذیر، طی سوالی از دولت درباره وضعیت نوار غزه، پرچم فلسطین را در حمایت از فلسطینیان به اهتزاز درآورد و به خبرنگاران گفت: من پرچم فلسطین را در مجمع ملی به اهتزاز درآوردم، زیرا در زمانی که من صحبت می کنم، فرانسه در حال فروش سلاح و فروش قطعات برای امداد رسانی به  ارتش اسرائیل است و نسل کشی در حال وقوع صورت می گیرد.

این نماینده پارلمان فرانسه به رسانه های محلی گفت:  به حکمی که رئیس مجمع صادر می کند، اهمیتی نمی دهم. دولت فرانسه امروز در اتفاقاتی که در فلسطین می افتد، شریک است. من و مجموعه به تعلق و وابستگی ما به اردوگاه حقوق بین الملل افتخار می‌کنیم.

«حفصه علمی» خبرنگار الجزیره نت گفت: این نماینده مجلس در حالی سالن را ترک کرد که علامت پیروزی را بالا می‌برد، این مجازات را «مدال» می‌دانست. کاری که انجام داد یک «ابتکار شخصی» بود.

  «یائل برون-پیویه» رئیس مجمع نماینده، رفتارهای «غیرقابل قبول» را محکوم کرد و گفت: این را نمی توان تحمل کرد، به همین دلیل خواستار تعیین حکم در پرونده دیلوگو شد. جلسه تعلیق شد و دیلوگو که حقوقش نصف شده است، به مدت دو ماه کنار گذاشته شد ...

براساس مقررات، مجازات هایی برای هر عضو مجمع که در تظاهرات  برهم زننده نظم و ایجاد ناآرامی شرکت می کند، تعیین می شود.

دیالگو در سال ۲۰۲۲ در ناحیه هفتم بوش دو رون انتخاب شد. او فروشنده بود، سپس مامور امنیتی و در نهایت یک راننده تاکسی بود و در سال ۲۰۱۶ در مبارزه با اوبر شرکت کرد. پس از آن به حزب فرانسه تسلیم ناپذیر پیوست و در جریان انتخابات سال ۲۰۱۷ شرکت کرد.

 دیلوگو سومین نماینده مجلسی است که از زمان آغاز به کار شورای قانونگذاری در ژوئن ۲۰۲۲ بیشتریم مجازات را دریافت کرده است. در نوامبر ۲۰۲۲، گرگوار دو فورناس، نماینده جبهه ملی به دلیل ارسال عبارت «بگذارید به آفریقا برگردد» به «کارلوس مارتتینز بیلونگو» حزب فرانسه تسلیم ناپذیر  مجازات شد.

همچنین «توماس پورت» نماینده حزب فرانسه تسلیم ناپذیر در فوریه ۲۰۲۳ به دلیل انتشار عکسی در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس برکنار شد، این عکس  وی در حالی نشان می داد که پای خود را روی بالونی قرار داده بود که تصویر «اولیویه دوسوپت» وزیر کاررا نشان می‌داد.

روز سه شنبه از «گابریل اتال» نخست وزیر فرانسه درباره موضع کشورش در خصوص به رسمیت شناختن کشور فلسطین سوال شد، اما او طفره رفت و پاسخی نداد.

کد خبر 1765949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha