توسعه انرژی های تجدید پذیر در استان مرکزی ضروری است

محمودی با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف انرژی گفت: توسعه انرژی های تجدید پذیر در استان مرکزی امری ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمود محمودی، در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اهمیت صرفه جویی در مصرف به منظور عبور از پیک مصرف در تابستان گفت: برای عبور موفق از پیک بار مصرف برق در تابستان امسال ،نیازمند همکاری همه بخش ها هستیم.

مدیر عامل شرکت توزیع برق استان مرکزی با بیان اینکه ۹۴ درصد تولید برق کشور از طریق انرژی فسیلی انجام می شود که آلودگی‌های زیادی به همراه دارد، افزود: نیاز است تامین انرژی از طریق منابع خورشیدی مورد توجه ویژه قرار گیرد و تمام ساختمان‌های اداری ملزم هستندطی ۴سال۲۰درصد مصرف خود را از طریق انرژی خورشیدی تامین کنند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مطالبات شرکت توزیع برق از مشترکان به یک‌هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال رسیده است، ادامه داد: بدهی مشترکین برق استان مرکزی تا پایان سال جاری به یک‌هزار و ۷۲۰ میلیارد ریال رسید اما با وجود گذشت بیش از ۲ ماه این رقم به یک‌هزار و ۸۷۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

این مقام مسئول اضافه کرد: بیشترین مطالبه برق استان مرکزی هم‌اکنون با ۵۵۰ میلیارد ریال در بخش خانگی، ۴۱۰ میلیارد ریال در بخش صنعت، ۳۵۰ میلیارد ریال در بخش تجاری و سایر مصارف، ۳۰۰ میلیارد ریال بخش عمومی و ۲۵۰ میلیارد ریال در بخش کشاورزی است.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه ۱۷ هزار رمز ارز از سال ۹۸ تاکنون در این استان شناسایی شده است، ادامه داد: خسارت آنها ۳۰۰ میلیارد ریال برآورد شده که ۸۵ درصد آن وصول شده است.

وی با بیان اینکه ۷۷ درصد مردم این استان سال گذشته الگوی مصرف برق را رعایت کردند، گفت: این تعداد ۶۴ درصد برق را مصرف می‌کنند و ۲۹۰ میلیارد ریال پاداش سال گذشته در بخش مشترکان برق خانگی این استان پرداخت شد.

محمودی خاطر نشان کرد: مردم برای آشنایی با راهکارهای مصرف و برخورداری از جوایز در نظر گرفته شده می‌توانند به سایت Ba-energy.ir مراجعه و یا اپلیکیشن آن را نصب کنند.

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اینکه ۸۲ درصدمصرف برق این استان در بخش صنعتی و کشاورزی است؛ اظهار داشت: سالانه حدود پنج درصد نیاز مصرف برق کشور اضافه می‌شود و این نیاز امسال در کمترین حالت ۷۵ هزار مگاوات و در بیشترین حالت ۷۷ هزار مگاوات پیش‌بینی شده است.

کد خبر 1766056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha