مراسم بزرگداشت شهیدان رییسی و امیرعبداللهیان در مجمع سازمان ملل

مراسم بزرگداشت «سید ابراهیم رئیسی» و «امیرعبداللهیان» امروز در مجمع سازمان ملل حضور نمایندگان کشورهای مختلف جهان و دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از المیادین، «دنیس فرانسیس» رئیس مجمع عمومی سازمان ملل متحد امروز(پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۳) در نشست ویژه مجمع به مناسبت بزرگداشت «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری شهید ایران، گفت: ما امروز گردهم آمدیم تا عمیق‌ترین تسلیت خود را به ایران به دلیل درگذشت رئیس جمهوری این کشور ابراز کنیم.

فرانسیس گفت: من مهارت دیپلماتیک وزیر امور خارجه «حسین امیرعبداللهیان» را تحسین می کنم.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد نیز گفت: ما بیش از هر زمان دیگری به همکاری بین المللی و منطقه ای نیاز داریم.

مراسم بزرگداشت سید ابراهیم رئیسی امروز با حضور نمایندگان کشورهای مختلف جهان و دبیرکل سازمان ملل متحد برگزار شد.

نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد: سید ابراهیم رئیسی، رئیسی بود که به دلیل تعهد به روابط حسن همجواری بسیار مورد احترام بود.

وی گفت: شهید رئیسی در دوره استثنایی ریاست جمهوری خود توسعه روابط با همه طرف های جهان را در اولویت قرار داد.

این نماینده افزود: امیرعبداللهیان، دیپلمات برجسته ای بود و ویژگی فعالیت وی در عرصه های بین المللی و منطقه ای با تلاش خستگی ناپذیر قابل احترام بود.

آیت‌الله رئیسی و همراهانشان یکشنبه (۳۰ اردیبهشت ماه) پس ازمراسم بهره‌برداری از سد قیزقلعه‌سی که با حضور الهام علی‌اف رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان برگزار شد، با بالگرد عازم تبریز بودند، اما این بالگرد در میانه راه و در «جنگل دیزمار» در محدوده عمومی بین ورزقان و جلفا استان آذربایجان شرقی دچار سانحه شد و سقوط کرد.

کد خبر 1766182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha