انسجام ملی و عمق مقاومت پس از شهادت شهدای خدمت تقویت شد

امام جمعه قم با اشاره به تشییع باشکوه پیکر شهدای خدمت گفت: پس از شهادت شهدای خدمت، انسجام داخلی ایران استوارتر شد و جبهه مقاومت نیز عمق بیشتری یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، آیت‌الله اعرافی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم برخی عبادات جنبه فردی و اختصاص به حال انسان دارد بخش دیگری از عبادات جمعی است که با اجتماع انجام می‌پذیرد و نمونه روشن آن صفوف به هم پیوسه موحدان در نماز جمعه است.

وی ادامه داد: عبادات اجتماعی، عبادتی است که افزون بر اینکه رابطه فرد را با خداوند متعال هدف گیری کرده در عین حال شعاع و امتداد این قصد تقرب به خدا، ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و امنیتی و سیاسی را در سایه خود قرار می‌دهد؛ این صفوف به هم پیوسته عبادات جمعی است که می‌تواند آینده ایران و انقلاب اسلامی را تضمین کند.

امام جمعه قم در ادامه با تسلیت شهدای خدمت گفت: این حادثه خسارت سنگینی را متوجه کشور کرد، اما از منظر دیگر دو اتفاق اخیر، یکی عملیات راهبردی و ترکیبی وعده صادق و دیگری شهادت خادمان ملت برکات فوق العاده‌ای داشت.

وی ادامه داد: کشور ما زیر فشار یک جنگ ترکیبی و پیچیده قرار داد و آگاهی ملت در این شرایط بسیار مهم است تا در زمان لازم حماسه آفرینی کنند این موضوع مهمی است.

امام جمعه قم افزود: پس از شهادت شهدای خدمت، انسجام داخلی ایران استوارتر شد و جبهه مقاومت عمق و انسجام بیشتر یافت و اظهار ارادت و همدلی کشورها با ایران افزایش یافت که ۸۰ کشور خارجی به ملت و رهبر معظم انقلاب تسلیت گفتند.

آیت الله اعرافی ادامه داد: دنیای استکبار برای کشور ما پرونده های زیادی درست کرده، اما در این حادثه بسیاری از کشورها برای همدردی آمدند.

وی با بیان اینکه روح الهی و معنوی در تشییع شهدای خدمت جلوه گر بود افزود: پیام این تشییع عدم رخوت برای دولتمردان تا استقرار دولت جدید است.

امام جمعه قم ادامه داد: تقویت انسجام داخلی و حضور در صحنه ها به خصوص در انتخابات پیش رو پیام این تشییع شهدای خدمت بود و باید در انتخابات پیش رو حضور گسترده ای داشته باشیم تا اصالت ملت ایران به دنیا شناسانده شود.

عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد: قوه مقننه و مجریه در سال آغاز اجرای برنامه هفتم قرار دارند و امید است قوا در امر سرمایه گذاری، تقویت قدرت خرید، ارتقا ارزش پول ملی، حل مسائل داخلی و گسترش ارتباطات کشورهای خارجی اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن ایام ۱۵ و ۱۴ خردادماه گفت: ما افتخار داریم که انقلاب توسط امام راحل از قم آغاز شد و در نهضت امام راحل چند نکته مهم باید مورد توجه باشد، اول اینکه شخصیت جامع الاطراف امام که مانند او به سادگی در تاریخ اسلام و حوزه‌های علمیه نمی‌بینیم، مراتب علمی و تقوایی امام از او انسان کم نظیری به وجود می‌آورد، دوم اینکه امام در انقلاب خود بر خدا اعتماد داشت و دیگر اینکه امام با متن ملت پیوند داشت و بر آن‌ها اعتماد می‌کرد.

امام جمعه قم گفت: خیزش عمومی و نهضت از اندیشه امام برخاست و بیداری ملت را به وجود آورد؛ امام از یک نظریه کلان در حکومت اسلامی برخوردار بودند که از متن معارف ما برخاسته بود، همچنین امام خمینی ریشه‌ها را شناخت و رژیم منحوس پادشاهی را هدف‌گیری کرد در سطح کلان آمریکا و اسرائیل را مورد توجه قرار داد.

وی اضافه کرد: اهداف و نهضت ۱۵ خرداد امروز در سطح عالم در حال گسترش است و پرچم عاشورای حسینی در عالم در حال اهتزاز است و امروز در سالروز ارتحال امام و شهادت شهدای ۱۵ خرداد و شهدای خدمت بار دیگر با بزرگان پیمان می بندیم.

خطیب جمعه قم با اشاره به حوادث اخیر در رفح گفت: وای بر کسانی که برظلم بی پایان و نسل کشی و حق کشی اسراییل علیه مظلومان فلسطین چشم بسته اند.

کد خبر 1766249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha