نصرالله: نبرد غزه، تعیین کننده آینده فلسطین، لبنان و منطقه است

دبیرکل حزب الله لبنان امروز در مراسم بزرگداشت «شیخ علی کورانی» گفت: نبرد غزه، نبرد سرنوشتی و موجودیتی است و سرنوشت فلسطین، سرنوشت لبنان و سرنوشت منطقه را رقم می زند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العهد، سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان امروز(جمعه ۱۱ خرداد ۱۴۰۳) در مراسم بزرگداشت عالم برجسته «شیخ علی کورانی» که مجتمع مجتبی(ع) در ضاحیه جنوبی بیروت برگزار شد، گفت: شیخ کورانی در دوران تحصیلی خود در تبلیغ دینی از عراق تا کویت تا لبنان و ایران و بسیاری از کشورهای آفریقایی و عربی تلاش زیادی کرد. او بیش از ۶۰ کتاب درباره سیره، عقاید و موضوعات دیگر تالیف کرده است.

نصرالله ادامه داد: دستاوردهای شیخ کورانی مهم است که در راس آن می توان به ورود فناوری های روز به حوزه علمیه و تحقیقات علمی اشاره کرد و از جمله دستاوردهای وی برنامه کتابخانه اهل بیت است.

وی افزود: هر محقق یا مبلغی می‌تواند از طریق این برنامه رایانه‌ای که شیخ کورانی آن را تکمیل کرده است، مطالبی را به دست آورد و این خیرات مستمر است. این دستاورد بزرگ فنی و دستاورد علمی نیز در سایه نظارت مرجعیت عالیقدر «سید علی سیستانی» انجام شد.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد: دومین دستاورد، تألیف کتاب‌های فراوان در موضوع مهدویت و شرکت در همایش‌های متعدد است. مهمترین دستاورد در این زمینه، کار دایره المعارفی است که او به پایان رساندند، یعنی دایره المعارفی که در آن همه منابع مربوط به مسئله مهدویت را جمع آوری کرده است. مرحوم شیخ کورانی در مسئله مهدویت و مسایل سیاسی و ارزیابی وقایع و شخصیت‌ها نظر داشتند. زمانی که شیخ کورانی به لبنان می‌آمدند، ما و برخی از برادران به دیدار ایشان مفتخر می شدیم و برخی آرا و نظرات را بررسی می کردیم و او با آغوش باز قبول می‌کردند.

وی ادامه داد: شیخ کورانی از بنیانگذاران نهضت اسلامی بود که در دهه شصت در عراق آغاز شد. او همچنین یکی از پایه گذاران عمل اسلامی در لبنان به شمار می‌آید که در اواخر دهه شصت و اوایل دهه هفتاد برپا شد. شیخ همچنین در اواخر دهه هفتاد، از پایه گذاری آغاز کار جهادی غیرعلنی بود. این اقدام در سال ۱۹۷۹ منجر به ترور او شد و گلوله بیش از چهل سال در بدن او باقی ماند و منجر به مرگ وی شد. شیخ کورانی در طول چهل سال جهاد خود را ادامه داد که منجر به راه اندازی مقاومت اسلامی شد که تا امروز ادامه دارد.

نصرالله تاکید کرد اعتقاد او به مقاومت و حمایت او مطلق بود، شهید شیخ یاسر، یکی از فرزندانش از تیم اول بود و پیوند اساسی با برادران پاسدار برقرار کرد. او شیخ یاسر را برای ماندن در جنوب تشویق کرد تا به عملیات جنوب بپیوندد تا اینکه به شهادت رسید. شیخ علی کورانی از اولین علمایی بود که فرزندان خود را به جبهه‌ها فرستاد و به درجه شهادت رسیدند.

دبیر کل حزب الله تاکید کرد: تعهد او به فلسطین از بحر تا نهر مطلق بود و به شدت بر پیروزی مقاومت و زوال رژیم صهیونیستی معتقد بود و برای این کار عجله داشت. پیروزی ها باعث شد که او باور کند که ما بیش از هر زمان دیگری به وعده الهی نزدیک شده ایم.

نصرالله گفت: او اعتقاد راسخ داشت که  زوال اسرائیل» مسئله زمانی است و مربوط به ظهور امام (علیه السلام) نیست و قبل از ظهور آن حضرت اتفاق خواهد افتاد. ما باید تمام تلاش خود را صرف نظر از هر گونه انتظاری در مورد آینده، شبانه روزی برای ریشه کنی این غده سرطانی از منطقه خود به کار بگیریم. ما معتقدیم این رژیم در منطقه ما هیچ آینده‌ای ندارد. شیخ کورانی با علاقه جنبش های مقاومت و طوفان الاقصی را دنبال می کردند.

دبیرکل حزب الله با تسلیت با شهدای یمن که در نتیجه حملات آمریکا شهید شدند، گفت: موضع یمن از ابتدا مشخص است، هرگونه حمله آمریکایی بر حمایت یمنی از فلسطین و حمایت یمن از غزه تأثیری نخواهد داشت.

وی ادامه داد: نبرد در غزه همچنان ادامه دارد و جهان به دلیل حمایت آمریکا درمانده شده است و کسانی هستند که هنوز بر روی جامعه بین المللی برای بازدارندگی و حفاظت شرط بندی می کنند.

نصرالله تاکید دارد: نتانیاهو و دیوانگی هایش در جنگ نسل کشی مقابل سکوت کشورها و حاکمان  ادامه دارد، اما خدا را شکر این جنایات جهان را بیدار می کند. موضع کشورهای جهان در محکومیت حملات و کشتارها و به رسمیت شناختن کشور فلسطین به عنوان یکی از برکات طوفان الاقصی به شمار می آید. نتانیاهو با اصرار بر جنگ خود، به وضوح اوضاع را برای این رژیم  بدتر می کند.

دبیرکل حزب الله تاکید کرد:  رئیس بانک مرکزی رژیم صهیونیستی از یک فاجعه می‌گوید و فرماندهان ارتش و مسئولان ارشد در امور نظامی در  این رژیم از بحران ها و بلایا سخن می گویند. آیزنکوت از فرماندهان رژیم صهیونیستی می گوید یک لشکر (متشکل از چندین تیپ) از ارتش رژیم صهیونیستی در حال نبرد علیه گردانی است که ما اعلام کرده بودیم که در جبالیا از بین رفتند و جنگ سخت است.

وی ادامه داد: : همزمان با نبرد رفح، آنها مجبور می شوند با یک لشکر کامل از ارتش «اسرائیل» وارد جبالیا شوند.این نبرد همانگونه که نتانیاهو و افراط گرایان در این رژیم نگاه می کنند، نبرد موجودیت است که باید به آن به عنوان نبرد موجودیتی و سرنوشتی نگاه کنیم.

نصرالله گفت: اگر در آمریکا یا آسیای دور یا مناطق دیگر بودیم، حمایت مالی و انسانی کافی بود، اما اینجا مسئله فرق می کند و همبستگی اخلاقی و انسانی کافی نیست. این نبرد به معنای آینده لبنان و ثروت و حاکمیت لبنان است. این نبرد سرنوشتی برای همه ماست.

دبیرکل حزب الله لبنان گفت: این جبهه یک جبهه پشتیبان و بخشی از نبرد است که سرنوشت فلسطین، سرنوشت لبنان و سرنوشت منطقه را رقم می زند، به دور از محاسبات محدودی که برخی لبنانی ها در آن غوطه ور هستند.

وی افزود: جبهه جنوب لبنان، جبهه ای قوی و تأثیرگذار در برابر دشمن صهیونیستی است. به برکت پایداری ها پیروزی های سال 2000 و 2006 رقم خورد. ما معتقدیم که ما بزرگ‌ترین پایگاه مردمی لبنان و بزرگ‌ترین حزب لبنان به شمار می آییم ، از طرف دیگر کسانی می گویند که بیشتر ملت لبنان از پیشتبانی و حمایت غزه خودداری می کنند. درست نیست که مخالفت جبهه ای، موضع اکثریت ملت لبنان باشد. کسانی که از جبهه فلسطین حمایت می کنند و با آنها همبستگی می کنند از همه طوایف هستند. مگر اینها لبنانی نیستد؟

وی ادامه داد: کسانی هستند که می گویند دلیل مانع تراشی در انتخابات ریاست جمهوری، جبهه حمایت از غزه است و این درست نیست. چرا انتخابات ریاست جمهوری قبل از جنگ غزه برگزار نشد؟ آنچه انتخابات را قبل از شروع طوفان الاقصی مختل کرد، اختلافات داخلی و دخالت های خارجی بود که خود را به عنوان کمک کننده معرفی می کنند. نبرد در جنوب و غزه هیچ ارتباطی با انتخابات ریاست جمهوری لبنان ندارد و هیچ ارتباطی بین این دو پرونده وجود ندارد.

نصرالله تاکید کرد: نتایج نبرد در جنوب  بیشتر از دستاوردهای داخلی و سیاسی است، همانطور که آزادی در سال 2000 و پیروزی در سال 2006 بود. ما متعلق به جبهه مقاومت هستیم که اکنون گسترده تر از گذشته شده است. این جبهه افق روشنی دارد و ما با آینده روشنی روبه روهستیم.

وی ادامه داد:  مسئولان صهیونیستی اعتراف می کنند که ما در حال گذراندن شرایط بدی هستیم که در 79 سال گذشته چنین نبوده است.

کد خبر 1766276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha