کانون‌های مساجد نشاط معنوی را در طرح اوقات فراغت فراهم کنند

معاون فرهنگی و هنری ستاد کانون‌های مساجد استان آذربایجان غربی گفت: مساجد به عنوان کانون‌های فرهنگی و اجتماعی، نقش مهمی در تربیت نسل آینده دارند و باید زمینه را برای آشنایی مخاطبان طرح اوقات فراغت با مقوله‌های مهم اخلاق، نشاط و معنویت فراهم سازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، جلسه‌ای هماهنگی برنامه‌های طرح تابستانی «مسجد کانون نشاط»  در راستای غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان در شهرستان خوی با حضور بهزاد رزاقی، معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های مساجد استان، حضور ۱۵ مدیر کانون خوی برگزار شد. در این جلسه برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، آموزشی و ورزشی که در قالب طرح «مسجد کانون نشاط» در تابستان امسال اجرا خواهد شد، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

بهزاد رزاقی، معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های مساجد استان آذربایجان غربی، در این جلسه گفت: مساجد به عنوان کانون‌های فرهنگی و اجتماعی، نقش مهمی در تربیت نسل آینده دارند و  باید زمینه را برای آشنایی مخاطبان طرح اوقات فراغت با مقوله‌های مهم اخلاق، نشاط و معنویت فراهم سازند.

وی افزود: طرح «مسجد کانون نشاط ۲» فرصتی ارزشمند برای ارائه برنامه‌های متنوع و جذاب به نوجوانان و جوانان در اوقات فراغت آنها است.

رزاقی ادامه داد: برقراری ارتباط خوب با نسل جوان باید محور برنامه‌های طرح اوقات فراغت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باشد و مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد باید با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از خلاقیت و ابتکار، تابستانی شاد و پربار را برای نوجوانان و جوانان خویی رقم بزنند.

کانون‌های مساجد نشاط معنوی را در طرح اوقات فراغت فراهم کنند

معاون فرهنگی هنری ستاد کانون‌های مساجد استان آذربایجان غربی گفت: در این راستا تفاهم نامه اجرای طرح تابستانی «مسجد کانون نشاط» کودکان استان آذربایجان غربی نیز با کانون های فعال منعقد خواهد شد.

وی حمایت از فعالیتهای تربیت محور تابستانه تابستانه (فراغت از فراغت از تحصیل) کانونهای مساجد، انسجام بخشی و سازماندهی فعالیت‌ها و برنامه‌های تابستانی کانونهای مساجد استان، هویت سازی تشکیلاتی با هماهنگ سازی اقدامات و تولیدات رسانه ای، بسترسازی و تزریق روحیه نشاط به کودکان و نوجوانان در سطح مساجد، شناسایی ظرفیتها و اولویت‌های کانون‌ها و ارتقاء سطح توانمندی آنها در حوزه تربیت کودک و نوجوان، هم افزایی و توسعه همکاری با دستگاههای همسو و هم وظیفه و جریان سازی رسانه ای و فرهنگی پیرامون نقش مساجد در غنی سازی اوقات فراغت و فعالیت های تربیتی کانون‌ها را از اهداف اصلی این تفاهم نامه عنوان کرد.

رزاقی افزود: اجرای برنامه های تابستانی ۱۴۰۳  و ثبت آن در سایت بچه های مسجد، جذب  حداکثری اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد و ثبت نام اعضا در سایت بچه های مسجد، جذب امکانات برای اجرای پرشور برنامه های تابستانی از ستاد استانی و شهرستانی و اجرای هماهنگ برنامه ها و استفاده از خدمات ستاد استانی در تربیت و اجرای برنامه تابستانی کانون نشاط از وظایف کانون های فعال است.

کانون‌های مساجد نشاط معنوی را در طرح اوقات فراغت فراهم کنند

کانون‌های مساجد نشاط معنوی را در طرح اوقات فراغت فراهم کنند

در ادامه این جلسه، یوسف ضیافتی کارشناس دفتر منطقه ویژه شهرستان خوی به ارائه گزارشی از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای تابستان امسال پرداختند.  

گفتنی است؛ در این سفر یک‌روزه از کانون فرهنگی هنری شهدای رهال مسجد جامع امیرالمومنین(ع) دهستان رهال بازدید شد و اعضای فعال مسجدی ای کانون در این مراسم سرود و تئاتر اجرا کردند.

بر اساس این گزارش، برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری، آموزشی و ورزشی از جمله کلاس‌های قرآن، احکام، نقاشی، خطاطی، کامپیوتر، زبان انگلیسی، مسابقات ورزشی و اردوهای فرهنگی در قالب طرح «مسجد کانون نشاط» اجرا خواهد شد.

کانون‌های مساجد نشاط معنوی را در طرح اوقات فراغت فراهم کنند

کد خبر 1767091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha