راه‌اندازی شبکه بزرگ واسطین و ۳۰۰ مرکز «خانواده مهر» برای ازدواج

رضوان‌پور با شرح اقدامات سازمان بسیج مستضعفین در ترویج ازدواج آسان و پایدار، گفت: گفتمان‌سازی، راه‌اندازی ۳۰۰ مرکز مشاوره «خانواده مهر» و ایجاد شبکه بزرگ واسطین ازدواج ازجمله این اقدامات است.

دکتر میثم رضوان پور، معاون اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد فعالیت های مرتبط با جوانی جمعیت در سازمان بسیج مستضعفین، اظهار کرد: تمام اقدامات حوزه جمعیت در سازمان بسیج مستضعفین ذیل قرارگاه جوانی جمعیت تعریف می شود و با برگزاری کارگروه های تخصصی که پیش بینی شده  برنامه ها و طرح ها تدوین و سپس اجرا می شود. همین الگو نیز در سپاه های استانی و نواحی مقاومت با تشکیل  قرارگاه جوانی جمعیت و برگزاری کارگروه های تخصصی فعال است.

معاون اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در مورد فعالیت های دهه کرامت، بیان کرد: مهمترین فعالیت های انجام شده در حوزه ترویج و گفتمان سازی بوده که اجرای پویش ها، برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب «ایران جوان بمان» و برپایی نمایشگاه در سطح بوستان ها، محلات و ... با موضوع سقط جنین بخش هایی از این فعالیت ها است.

وی افزود: شناسایی و توانمندسازی بیش از ۳۵۰۰ کنشگر جمعیت، برگزاری کارگاه ها و وبینارهای تخصصی با همکاری اساتید و کنشگران جمعیت در سطح مساجد، محلات و ...، تولید فیلم سینمایی ۲ روز دیرتر، تولیدات رسانه های گوناگون در قالب سرود و نماهنگ، پویانمایی، فیلم کوتاه و مستند، تبلیغات گسترده محیطی و رسانه ای و تعریف موضوع جمعیت و ازدواج آسان به عنوان محور اصلی جشنواره ها و رویدادهای فرهنگی هنری بسیج از دیگر فعالیت های مستمر در بخش تبلیغ، ترویج و گفتمان سازی است.

۱۲۰۰ نوزاد با طرح «نفس» متولد شدند

وی با اشاره به اجرای طرح «نفس» به همت سازمان بسیج مستضعفین، گفت: در طرح نفس که نجات فرزندان سقط است در سال ۱۴۰۲، ۳۹۵۰ مادر از سقط فرزند خود انصراف دادند و ۱۲۰۰ نوزاد متولد شد، تلاش بسیج این است با مردمی سازی و گسترش آن فعالیت های اثربخشی در  سطح کشور صورت پذیرد و امیدواریم جشن تولد فرزندان نفس(نجات فرزندان سقط) را در سال جاری برگزار نماییم.

دکتر رضوان پور اظهار داشت: در حوزه درمان ناباوری، همایش ملی رویش امید در خراسان رضوی در جوار بارگاه امام رضا (ع) با حضور پدران و مادرانی که با همکاری موسسه درمان بسیجیان صاحب فرزند شدند برگزار شد. در طرح رویش امید، موسسه خدمات درمانی بسیجیان با تمرکز بر شناسایی و درمان زوجین نابارور توانسته با ارائه خدمت به ۱۰۰۰۰ زوج در سال ۱۴۰۲، اقدامات خوبی را دنبال نماید.

۳۰۰ مرکز مشاوره خانواده مهر در ۱۴۰۳

وی گفت: با هدف ارائه خدمات مشاوره ای در راستای رشد، تعالی و تحکیم خانواده و کاهش آسیب های اجتماعی، ۲۱۸ مرکز مشاوره خانواده مهر در سراسر کشور راه اندازی شده و در حال فعالیت هستند که در سال ۱۴۰۳، به ۳۰۰ مرکز افزایش خواهند یافت.

ایجاد شبکه بزرگ واسطین ازدواج

معاون اجتماعی سازمان بسیج مستضعفین در مورد برنامه های ترویج ازدواج ابراز کرد: ایجاد شبکه بزرگ واسطین امر خیر در کشور با هدف رفع موانع و کمک به تسهیل ازدواج جوانان و همچنین شناسایی و شبکه سازی گروه های حکمیت با هدف پیشگیری از طلاق در سطح کشور از مهمترین اقدامات بسیج در طی دو سال اخیر بوده است.

وی گفت: مطالعه و پژوهش در حوزه جمعیت، فرزندآوری و خانواده، تعریف مطالعات موردی و تعامل و همکاری مطالعاتی و پژوهشی در سایر سازمان ها و نهادها از دیگر اقدامات بسیج در این عرصه به شمار می رود.

کد خبر 1767158

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha