اولین مسجد و مرکز اجتماعی در «کاردیف» بریتانیا ساخته می‌شود

طرح‌ها برای ساخت یک مسجد و مرکز اجتماعی در «کاردیف» بریتانیا به اجرا گذاشته شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « walesonline»،طرح‌ها برای ساخت یک مسجد و مرکز اجتماعی جدید در «کاردیف»، پایتخت و پرجمعیت‌ترین شهر ولز و یازدهمین شهر بزرگ بریتانیا به اجرا گذاشته شده است. کمیته برنامه ریزی شورای شهر «کاردیف» در سالن «کانتی» تشکیل جلسه داد تا طرح ساخت مسجد در این شهر را تصویب کند.

ساختمان این مسجد با سقف مسطح و با دو گنبد فایبرگلاس ساخته خواهد شد.

مسجد «کاردیف» همچنین دارای یک فضای پارکینگ است که ظرفیت جای دادن ۳۲ خودرو را دارد.

این مسجد ظرفیت پذیرایی از ۳۰۰ نمازگزار را خواهد داشت و تبدیل به اولین مرکز اجتماعی برای برگزاری برنامه‌ها و حل مشکلات خواهد شد.

طبقه همکف ساختمان مسجد که در حقیقت مرکز اجتماعی این مکان خواهد بود نیز شامل یک سالن ورزشی، کافه و کتابخانه است.

اعضای کمیته برنامه ریزی شورای شهر کاردیف نظر مثبتی در مورد طراحی ساختمان داشتند و تنها نگرانی‌هایی را از طرف ساکنان منطقه در خصوص ایجاد ترافیک مطرح کردند.

«جواد اقبال»، رئیس هیئت امنای مسجد و مرکز اجتماعی «کاردیف»  گفت که این مرکز در مورد این مسائل خاص حدود دو سال فکر کرده و با ساکنان منطقه در این زمینه همکاری خواهد کرد.

وی افزود: من چند بار نزد ساکنان و همسایگان مسجد رفته‌ام و با آنها در این زمینه صحبت کرده‌ام، اما گویا این مسئله همچنان برایشان نگران کننده است.

اقبال گفت که با این وجود ما باز هم با همسایگان در این زمینه صحبت خواهیم کرد و بدون رضایت آنها کاری انجام نخواهیم داد.

«پیتر وانگ»، یکی از اعضای کمیته برنامه ریزی شورای شهر «کاردیف» ، گفت: من فکر می کنم که این ساختمان دارای یک طرح واقعا عالی است و تنها موضعی که باقی می‌ماند این است که نگرانی‌های ساکنان در مورد ازدحام و شلوغی برطرف شود.

وی افزود:همه باید با هم پیوند بخورند و ما باید مطمئن شویم که از ساکنان محافظت می کنیم و در عین حال فضایی برای استفاده کنندگان از مسجد فراهم می کنیم.

کد خبر 1767165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha