معترضان حامی فلسطین در اطراف کاخ سفید حلقه زدند

هزاران معترض حامی فلسطین در واشنگتن در اطراف کاخ سفید گرد هم آمدند و از بایدن خواستند تا تمام کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کند و خواستار آتش‌بس فوری در جنگ اسرائیل در غزه شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «nytimes»، هزاران معترض حامی فلسطین در واشنگتن در اطراف کاخ سفید گرد هم آمدند و از بایدن خواستند تا تمام کمک‌های نظامی به اسرائیل را متوقف کند و خواستار آتش‌بس فوری در جنگ اسرائیل در غزه شدند.

معترضان که اکثرا لباس‌های قرمز پوشیده بودند و پرچم‌های فلسطین را حمل می‌کردند با در دست داشتن تابلوهایی که بایدن را دروغگو می‌خواند در اطراف  کاخ سفید راهپیمایی کردند.

حضور پلیس در این تظاهرات گسترده بود و آنها از  اسپری فلفل برای پراکنده کردن معترضان استفاده کردند.

اگرچه بایدن در کاخ سفید نبود و در ضیافت شام دولتی با رئیس جمهوری فرانسه در پاریس حضور داشت، اما صداهای مخالف در پایتخت آمریکا، چالش‌هایی را که او در داخل با آن مواجه است، نشان داد.

این در حالی است که بایدن تلاش می‌کند موضعی محدود ایجاد کند که هم از حق اسرائیل برای دفاع از خود در برابر حماس حمایت می‌کند و هم خواستار توقف سریع درگیری‌ها است.

فعالان حامی فلسطین در خارج از کاخ سفید که به شدت از واکنش دولت بایدن به جنگ انتقاد می کردند، بخش مهمی از پایگاه آقای بایدن؛ رای دهندگان جوان و غیرسفیدپوست را تشویق کردند تا در حمایت خود از رئیس جمهور قبل از انتخابات در این دوره تجدید نظر کنند.

«ناس عیسی»، سخنگوی جنبش جوانان فلسطین، یکی از گروه‌های چپ‌گرا که این تظاهرات شنبه را سازماندهی کرد، گفت: اگر بایدن رویه خود را تغییر ندهد و نتانیاهو و اسرائیل را با هم مورد حمایت قرار دهد ،تحت چه شرایطی برای هر فرد باوجدانی قابل قبول است که به او رای دهد؟»

معترضان در این تظاهرات گفتند که بزرگترین خواسته آنها مسدود کردن تمام محموله های تسلیحاتی به اسرائیل تا زمان توقف جنگ است.

این در حالی است که واشنگتن در طول ۱۰ سال ۳۸ میلیارد دلار به اسرائیل کمک نظامی کرده است.

کد خبر 1767254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha