سنگر مجمع خیرین در منطقه هفت تپه موزه دفاع مقدس مازندران ایجاد می شود

سرهنگ پاسدار سلامی از جانمایی سنگر خیرین در منطقه هفت تپه پارک موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و گفت: موزه دفاع مقدس استان بعد از ۱۵سال فقط ۶۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته که باید با کمک خیرین و واقفین این پروژه فرهنگی تا سه سال آینده تکمیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران در جلسه مجمع خیرین دفاع مقدس استان که در سالن جلسات اتاق بازرگانی برگزار شد، با اشاره به رشادت های ملت ایران در دفاع مقدس به ویژه حماسه آزادسازی خرمشهر قهرمان، اظهار کرد: انقلاب اسلامی حقیقتا معجزه اسلام در قرن حاضر بوده است.

وی با بیان اینکه احکام اسلامی با رهبری امام خمینی(ره) در کشور جاری و زنده شد، افزود: دفاع مقدس نیز معجزه اسلام بود چرا که دشمنان اسلام برای توقف انقلاب اسلامی جنگ را به ایران اسلامی تحمیل کردند.

سرهنگ پاسدار سلامی با بیان اینکه مردم شریف استان ۱۴هزار و ۵۰۰شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند، گفت: فرزندان ایران اسلامی با سلاح ایثار، معنویت و حماسه در برابر دشمن تا بن دندان مسلح ایستادند.

سنگر مجمع خیرین در منطقه هفت تپه موزه دفاع مقدس مازندران ایجاد می شود

وی با بیان اینکه قله ایثار، فداکاری، شرافت، کرامت و عزت ملت ایران در دوران دفاع مقدس تعریف می شود، اظهار کرد: در استان مازندران موزه دفاع مقدس بزرگترین و خاص ترین موزه دفاع مقدس کشور درحال احداث است تا تاریخ این دیار را به آیندگان معرفی نماید.

سرهنگ پاسدار سلامی به رشادت های مردم مازندران برای دفاع از کشور و ناموس ملت اشاره کرد و افزود: حماسه خرمشهر به تاریخ کشور عزت دوباره بخشید.

وی بیان کرد: مازندرانی ها در ۲۴عملیات دوران دفاع مقدس خط شکن، علمدار و میدان دار بودند. موزه دفاع مقدس استان تلاش دارد این رشادت ها را معرفی و تبیین کند.

سرهنگ پاسدار سلامی به ۲۰خلبان شهید استان و ۲۰۰۰فرهنگی شهید و دانش آموز این خطه از شمال کشور اشاره کرد و گفت: مردم باید نشان های افتخار این دیار را بدانند.

وی با بیان اینکه پروژه موزه دفاع مقدس مازندران سال ۱۳۸۷کلنگ زنی شد تا به امروز پنج دولت را تجربه کرد هنوز تکمیل نشد، افزود: ۶۰ درصد این موزه تاکنون تکمیل شده است درحالیکه این موزه بعد از ۱۵سال هنوز به بهره برداری نرسید که باید تا سه سال آینده به بهره برداری برسد.

سرهنگ پاسدار سلامی به رویکرد دولت مردمی سیزدهم برای تکمیل این پروژه اشاره کرد و گفت: باید علاوه بر مصوبات سفر های دولت به استان، از دیگر بخش های استان و ظرفیت خیرین بهره گرفته شود.

وی از جانمایی سنگر خیرین در منطقه هفت تپه پارک موزه دفاع مقدس استان خبر داد و افزود: جلسات مجمع خیرین دفاع مقدس استان به صورت مستمر برگزار خواهد شد.

سرهنگ پاسدار سلامی بیان کرد: باید ظرفیت وقف و نذر را پای کار تکمیل موزه دفاع مقدس آورد.

وی به فعالیت دشمن برای انحراف نسل نو اشاره کرد و گفت: باید زمینه انس جوانان با فرهنگ ایثار و شهادت فراهم شود تا از آسیب های اجتماعی مصون بمانند.

کد خبر 1767320

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha