بزرگداشت دهه امامت و ولایت به یاد شهدای خدمت

حجت الاسلام و المسلمین تقوی بر لزوم مردمی برگزار شدن جشن‌های دهه امامت و ولایت تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه دهه امامت و ولایت امسال با چهلم شهدای خدمت و انتخابات ریاست جمهوری همزمان است، طبیعتا این ایام با عطر نام و یاد این عزیزان گرامی داشته می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین «سیدرضا تقوی»، در گفتگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های دهه امامت و ولایت در سراسر کشور، اظهار کرد: با توجه به اینکه دهه امامت و ولایت امسال با چهلم شهدای خدمت و انتخابات ریاست جمهوری همزمان است، طبیعتا این ایام با عطر نام و یاد این عزیزان گرامی داشته می شود.

رییس ستاد مرکزی دهه امامت و ولایت با تاکید بر مردمی برگزار شدن برنامه های دهه امامت و ولایت، بیان کرد: ضرورت دارد استان‌ها از ظرفیت هایشان برای بسیج مردمی و هماهنگ سازی نهادها و دستگاه های اجرایی در به میدان آوردن ظرفیت های مردمی استفاده نمایند و ترویج اطعام غدیر و نیز آزادسازی زندانیان که ناخواسته به دلیل مشکلات اقتصادی دربند هستند، در این ایام مورد توجه قرار گیرد. همچنین تدارک مسابقات فرهنگی و کتابخوانی و سیر مطالعاتی کتب مرتبط با غدیر میان نوجوانان و جوانان مورد اهتمام قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین تقوی تأکید کرد: برگزاری نشست ها و همایش های تبیینی، آذین بندی معابر و خیابان ها، نورافشانی، ترویج نهج البلاغه و خطبه ها و پیام های امیرالمومنین(ع) از دیگر برنامه های مورد توجه در این ایام است و ضرورت دارد که  مساجد، هیئات مذهبی و امامزادگان و بقاع متبرکه نسبت به باشکوه برگزار شدن برنامه های این ایام تلاش نمایند.

وی با اشاره به اینکه موضوع غدیر رویکرد مذهبی، فرهنگی و اجتماعی بسیار وسیع و گسترده است، ابراز کرد: امسال با توجه به مسائل جهان اسلام و غزه و گرفتار شدن مسلمانان در دسیسه ها و وحشی گری های استکبار جهانی و رژیم اشغالگر لازم است یکی از برنامه های مورد توجه در این دهه روشنگری از این جنایات برای مردم باشد و سخنرانان و مبلغین مردم را نسبت به جنایت های رژیم غاصب آگاه کنند.

وی خاطرنشان کرد: چراکه امروز این رژیم خون آشام و عاصی در برابر جنایت هایی که انجام می دهند حتی به قطعنامه های شورای امنیت و سازمان ملل هم پایبند نیست و کشورهای غربی دانشجویانی را که نسبت به این جنایت ها اعتراض می کنند، مورد حمله قرار می دهند و آنها را سرکوب کرده و مانع از تحصیل آنها می شوند و این با ادعای دموکراسی آنها کاملا مغایر است.

کد خبر 1767321

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha