عطر «انتظار» از این مسجد به مشام می‌رسد

عملکرد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در دولت سیزدهم که با شعار بازگشت به مساجد بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفت گویای حرکتی اثرگذار در احیاء مسجد طراز اسلامی است؛ به ویژه مسجدی که در مسیر مهدویت و انقلاب حرفی برای گفتن داشته باشد.  

خبرگزاری شبستان - البرز: همواره یک نام می تواند هویتی را به همراه داشته باشد و یا بستری برای راهبرد انگیزه ای هدفمند تلقی شود، آنچنان که نام کانون فجر انقلاب اسلامی مسجد حضرت ابوذر در گلشهر کرج گویای تلاش و بستری در مسیر انقلاب اسلامی و مهدویت است.

عملکرد کانون های فرهنگی هنری مساجد در دولت سیزدهم که با شعار بازگشت به مساجد بیش از همیشه مورد توجه قرار گرفت گویای حرکتی اثرگذار در احیاء مسجد طراز اسلامی است؛ به ویژه مسجدی که در مسیر مهدویت و انقلاب حرفی برای گفتن داشته باشد.  

مسجد محله‌محور

از جمله خصوصیات بارز مسجد حضرت ابوذر در منطقه گلشهر کرج محله محوری است برکسی پوشیده نیست. اهالی محل همواره در مناسبت های ملی و مذهبی سال با محوریت کانون فرهنگی هنری فجر گردهم جمع می شوند و در برنامه های مسجد که با هدف بصیرت افزایی است شرکت می کنند.  

رودسرابی از جمله مادرانی است که همواره نسبت به حضور فرزندش در جشن های مسجد اهتمام دارد در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز گفت: برپایی ویژه برنامه های همایشی و تبیینی مسجد که در محیط پارک به مناسبت های مختلف برپا می شود برای خانواده ها و اهالی مسجد ابوذر یک فرصت برای رشد و خودسازی است.  

این مادر می افزاید: هم افزایی و هم اندیشی در جریان ارتباط امام مسجد با اهالی محل در قالب ویژه برنامه های مناسبتی از محورهای قابل تأمل در جریان برنامه های کانون فجر انقلاب اسلامی مسجد ابوذر است.  

رویکرد این کانون فرهنگی مسجد «انقلاب اسلامی و مهدویت» است

برپایی مراسم محفل انس با قرآن و سخنرانی ویژه شهادت آیت الله رئیسی

حجت الاسلام حسینی، امام و مدیر کانون فرهنگی هنری فجر انقلاب مسجد ابوذر نیز در گفت و گویی با خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز اظهار کرد: کانون فرهنگی هنری فجر انقلاب اسلامی، رویکرد و مبنای فعالیت خود را بصیرت افزایی قرار داده است و برای این منظور یکی از برنامه های متداوم مسجد برپایی نشست های تبیینی است.

مدیر کانون فرهنگی هنری فجر انقلاب مسجد ابوذر افزود: در جریان سانحه بالگرد حامل رئیس جمهور شهید، ویژه برنامه دعا و تضرع به درگاه پرورگار برای کسب خبری از آیت الله رئیسی و همراهانشان برپا شد و در ادامه با خبر شهادت رئیس جمهور محفل انس با قرآن همچنین برپایی ایستگاه صلواتی برای گرامیداشت یاد و خاطره خدمات شهید رئیسی و یاران وفادار او برپا شد.  

رویکرد این کانون فرهنگی مسجد «انقلاب اسلامی و مهدویت» است

نصب پرچم فلسطین با هدف حمایت از مردم غزه

توجه به مردم مظلوم فلسطین در جریان حملات رژیم اسرائیل به غزه و رفح از دیگر رویکردهای مبنایی کانون فرهنگی هنری فجر انقلاب اسلامی مسجد ابوذر است. برای این مهم هیئت امناء مسجد با هدایت و راهنمایی امام مسجد نسبت به حمایت از مردم مظلوم فلسطین در قالب نصب پرچم همچنین جریان سازی فرهنگی اهتمام ویژه ای دارند.  

رویکرد این کانون فرهنگی مسجد «انقلاب اسلامی و مهدویت» است

رویکرد این کانون فرهنگی مسجد «انقلاب اسلامی و مهدویت» است

بهره مندی مسجد و کانون فجر انقلاب اسلامی از گروه سرود در گروه سنی دختران و پسران از دیگر ظرفیت ها و امتیازهای فرهنگی قابل ذکر است که همواره در تربیت، هدایت و رشد فعالان مسجد اثرگذار بوده است.  

مسجد ابوذر رویکردهای فرهنگی هنری خود را با محوریت کانون در قالب آموزش هم سوق داده است. برپایی دوره آموزشی پیشگیری از اعتیاد ویژه نوجوانان و جوانان از دیگر اقدامات و برنامه های محوری این مسجد است.  

به جرأت می توان گفت، آنچنان که از نام کانون فجر انقلاب اسلامی این مسجد مشخص است، راهبرد و راهکار تبیین اندیشه های انقلاب اسلامی و در کنار آن مهدویت از محورهای اساسی راهبردی فرهنگی، هنری و آموزشی برای اهالی محله این مسجد است.  

کد خبر 1767386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha