حمایت از خانواده‌های دارای فرزند سه قلو در فارس

پورنورعلی از توزیع ۳۰۰ پک لبخند مادری به خانواده‌های نیازمند دارای فرزند سوم و بیشتر خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، حسین پورنورعلی در جمع خبرنگاران با اشاره به پویش لبخند مادری در راستای ماموریت‌های ستاد در موضوع جوانی جمعیت از توزیع ۳۰۰ پک لبخند مادری شامل اقلام مختلف به ارزش سه میلیارد تومان به خانواده‌های نیازمند دارای فرزند سوم و بیشتر، حمایت از خانواده‌های دارای فرزند سه‌قلو و بالاتر خبر داد.

وی همچنین به مایحتاج ضروری خانواده‌هایی که صاحب فرزند می‌شوند اشاره کرد و گفت: هزینه‌های مربوط به پوشک بچه، باتوجه به روند قیمتها یکی از دغدغه‌های خانواده‌هاست که ۵۰۰ بسته پوشک بچه (۲۳ هزار عدد) به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان بین خانوارهای چند فرزندی توزیع شد.

مدیر کل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) فارس در ادامه از حمایت ۳۷ خانوار دارای فرزند سه قلو در استان توسط این ستاد خبر داد و افزود: این خدمات و حمایت‌ها تا پایان امسال نیز ادامه دارد.

حجت الاسلام محمد عباس‌پور مدیرکل مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان فارس نیز در ادامه با تصریح بر اینکه برای مقابله با تداوم روند سالمندی جمعیت، توجه به موضوع فرزندآوری بسیار حائز اهمیت است، گفت: اقدامات فرهنگی و ترویج فرزندآوری باید در جامعه به‌عنوان یک اولویت قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه ترویج فرهنگ فرزندآوری و تغییر نگرش‌ها به‌عنوان راهکارهای اصلی می‌تواند به مقابله با پیری جمعیت کمک کند، افزود: این موضوع نیازمند همکاری همه‌ اقشار جامعه، مسئولان، و نهادهای مرتبط است.

حجت‌الاسلام عباس‌پور در ادامه با بیان اینکه باتوجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در راستای جوانی جمعیت از طریق ستاد خیران، و بنیاد برکت برای این امر مهم، پویش لبخند مادری در حال برگزاری است، افزود: با همکاری خیران، دولت و دانشگاه علوم پزشکی درمان زوج‌های نابارور را متقبل خواهیم شد و از لحاظ معیشتی و نیاز حمایت بعد از فرزند را دنبال خواهیم کرد تا موضوع جوانی جمعیت محقق شود.
 

کد خبر 1767409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha